ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اطلاعات جدید از ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح مختلف؛ از ۳ ساعت تا ۳ روز

همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات معلق هوا و سطوح آلوده است که اگر دستتان به این سطوح خورده باشد و سپس صورتتان را لمس کنید، احتمال مبتلا شدن ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات معلق هوا و سطوح آلوده است که اگر دستتان به این سطوح خورده باشد و سپس صورتتان را لمس کنید، احتمال مبتلا شدن شما به بیماری کووید-۱۹ بسیار افزایش خواهد یافت. از همین رو سوالی که اخیرا پرسیده می‌شود این است که ویروس، تا چه مدت روی سطوح باقی می‌ماند؟

پیش از این که به سراغ اعداد و ارقام برویم باید به این نکته اشاره کنیم که با شستن دست‌ها با صابون و آب داغ، ویروس از بین می‌رود و تا زمانی که به صورتتان دست نزنید، مشکلی برایتان پیش نمی‌آید با این حال محققین دانشگاه کالیفرنیا به دنبال یافتن پاسخ این سوالات رفتند. بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط آن‌ها، باید گفت که ویروس کرونا، کمی سخت جان است و مدت زیادی روی سطوح و حتی به صورت معلق در هوا، دوام می‌آورد.

به صورت خلاصه، می‌توان دوام آوردن ویروس روی سطوح و شرایط را به صورت زیر خلاصه کرد:

  • تا ۳ ساعت به صورت معلق در هوا
  • تا ۴ ساعت روی سطوح مسی
  • تا ۲۴ ساعت روی سطوح مقوایی
  • بین ۲ تا ۳ روز روی سطوح استیل ضد زنگ
  • بین ۲ تا ۳ روز روی سطوح پلاستیکی

در نتیجه از نکات مهمی که باید رعایت کنید، لمس نکردن سطوح است. برای مثال هیچ‌گاه نمی‌دانید که پیش از شما یک بطری آب معدنی توسط چند نفر لمس شده یا برای مثال آیا دستگیره درب یک فروشگاه ضدعفونی شده است یا نه. به همین دلیل اگر برای خرید اقلام ضروری از خانه خارج می‌شوید، بهتر است دستکش داشته باشید و تحت هیچ شرایطی به صورت خود دست نزنید.

ویروس کرونا

اکنون که می‌دانید ویروس کرونا تا چند ساعت روی سطوح مختلف دوام می‌آورد، بهتر است بیش از گذشته نسبت به سلامت خود و دیگران اهمیت بدهید. بهترین راه پیشگیری از مواجه شدن با چنین شرایطی نیز در خانه ماندن و رعایت فاصله‌گیری اجتماعی است، زیرا شاید شما بدون مشکل این بیماری را پشت سر بگذارید، ولی هیچ‌گاه نمی‌دانید که نزدیکانتان نیز می‌توانند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • saeed khorsand
    saeed khorsand | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    تا ۳ ساعت به صورت معلق در هوا !!!!
    این مورد به هیچ عنوان به عنوان یه فکت قابل پخش نیست ، طی یک آزمایش و به کمک یک دیوایس خاص که برای دارو رسانی به بیماران آسم و ... استفاده میشه این ویروس روی ذرات خیلی ریز سوار شده که تونسته تا سه ساعت توی هوا بمونه و صرفا جهت تست و مقایسه با ویژگی های سارس بوده ، بارها و بارها در رسانه های مختلف و توسط پزشک های مختلف به این موضوع اشاره شد اما باز بعضی ها دوباره اینو مطرح می کنند که تا 3 ساعت توی هوا می مونه، فقط با خودتون فکر کنید که اگر تا 3 ساعت توی هوا می موند آمار بیمار ها الان اینقدر بود ؟ این موضوع باعث نمیشه مردم بیشتر رعایت کنند و تو خونه بمونن فقط مردم و می رسونه به نقطه ای که بگن اگر تو هوا هم منتقل میشه دیگه شستن دست و رعایت کردن کار بی فایده ایه و قطعا می گیریم ...

  • feri1024
    feri1024 | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    هر چقدر هم خودمونو قرنطینه کنیم. بلاخره که باید بریم خرید. بعدش تو هوا 3 ساعت میمونه. قطر ویروس 3 برابر هم کوچیکتر از N95 هست. در هر صورت دیر یا زود همه میگیریم دیگه. ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی