ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروسا
تکنولوژی

بزرگترین مرکز پرینت سه بعدی دنیا به جنگ کرونا می‌رود

بزرگترین کارخانه پرینت سه بعدی در جهان به نام پروسا تصمیم گرفته وارد رینگ مبارزه با ویروس کرونا بشود. این کمپانی با درنظر گرفتن تمامی موازین بهداشتی و سلامتی، محافظ‌های صورت درست خواهد کرد و ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

بزرگترین کارخانه پرینت سه بعدی در جهان به نام پروسا تصمیم گرفته وارد رینگ مبارزه با ویروس کرونا بشود. این کمپانی با درنظر گرفتن تمامی موازین بهداشتی و سلامتی، محافظ‌های صورت درست خواهد کرد و قصد دارد آن‌ها را به کادر درمانی جمهوری چک اهدا کند. این کمپانی گفته است طراحی محافظ صورت خود را در اختیار دیگر شرکت‌های این حوزه قرار می‌دهد تا آن‌ها هم بتوانند در این مبارزه سهیم شوند.

جوزف پروسا (Josef Prusa) موسس کمپانی پروسا (Prusa) می‌گوید تولید ماسک به کمک تکنولوژی پرینت 3D کمی خطرناک است، زیرا جنبه‌های بهداشتی بسیاری را باید در نظر گرفت تا کارایی و بهداشتی بودن آن‌ها تضمین شود. او در این رابطه می‌گوید:

ما تحقیقات زیادی روی این قضیه انجام دادیم و می‌خواهم چند مورد از نگرانی‌های خود در این رابطه را ابراز کنم. البته نمی‌خواهم امیدی که به این روش بسته شده را از بین ببرم، ولی شاید تولید ماسک تنفسی به کمک پرینت سه بعدی چندان کار مناسبی نباشد. اجازه دهید توضیح دهم. هیچ کدام از طراحی‌های فعلی برای این کار مناسب نیستند.

پروسا

عمده نگرانی‌های این شخص از پرینت ماسک‌های تنفسی به ۵ بخش تقسیم می‌شود. او می‌گوید یک ماسک باید به خوبی روی صورت کیپ شود، فیلتر ماسک مناسب باشد، فیلتر ورودی به ماسک کیفیت بالایی داشته باشد، نحوه قرار گرفتن ماسک روی صورت مناسب و در نهایت تخلخل اجزای پرینت شده اندازه باشد. او عقیده دارد که تمامی این ۵ مورد باید همگی به درستی و بی‌نقص تولید شوند.

او در ادامه به کاربردی بودن ماسک نیز اشاره داشته و می‌گوید:

ار آن‌جایی که اکثر موادی که ما برای تولید محافظ‌های صورت استفاده می‌کنیم، سفت و سخت هستند، احتمالا برای زمانی که شخصی بخواهد صحبت کند چندان مناسب نباشد. به همین دلیل به جای تولید ماسک، ما سعی کردیم محافظ‌‌های صورتی تولید کنیم که کادر درمانی را از عطسه و سرفه‌های حاوی ویروس کرونا حفاظت کند.

کمپانی پروسا برای این کار از چندین طرح موجود در اینترنت استفاده کرده و برای این که بتواند کل محافظ صورت را با یک ورق پلاستیک تولید کند، تا جای ممکن طراحی را بهینه و برای تایید نهایی به وزارت بهداشت جمهوری چک ارسال کرده است. از بین ۵ طرح ارسال شده، دو طرح برای پشت سر گذاشتن مراحل نهایی تولید به کمپانی پروسا بازگشتند.

پروسا

این کمپانی برای تولید محافظ‌ صورت خود، تمهیدات بهداشتی فراوانی را در نظر گرفته است. بر اساس گفته‌های مدیرعامل این کمپانی، به منظور استریلیزه کردن محافظ‌ها، آن‌‌ها را تا دمای بالایی گرم کرده و تمامی کارمندان شرکت نیز موظف به پوشیدن دستکش یکبار مصرف تمیز و ماسک تنفسی جراحی شده‌اند. همچنین ماسک‌ها در بسته‌هایی با پوشش مناسب قرار داده می‌شوند.

این کمپانی قرار است یک پنجم ظرفیت تولید روزانه خود را به این محافظ‌‌های صورت اختصاص دهد و در نتیجه می‌تواند روزانه ۸۰۰ محافظ صورت تولید کند. کمپانی پروسا قصد دارد ۱۰ هزار محافظ را به کادر درمانی جمهوری چک اهدا کند تا این گونه سهم خود در مبارزه با ویروس کرونا را ایفا کرده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی