ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری آمازون، IBM، گوگل و مایکروسافت با کاخ سفید برای مبارزه با کرونا

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ساعاتی پیش و در جریان برگزاری کنفرانس اضطراری ویروس کرونا در کاخ سفید، از آغاز به کار کنسرسیومی برای بهره‌گیری از قدرت ابررایانه‌های آمریکایی خبر داد. این کنسرسیوم شامل کاخ ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۰

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ساعاتی پیش و در جریان برگزاری کنفرانس اضطراری ویروس کرونا در کاخ سفید، از آغاز به کار کنسرسیومی برای بهره‌گیری از قدرت ابررایانه‌های آمریکایی خبر داد. این کنسرسیوم شامل کاخ سفید، وزارت نیروی ایالات متحده و شرکت IBM می‌شود. دیگر اعضای کنسرسیوم نیز شامل گوگل، آمازون، مایکروسافت و چندین مؤسسه تحقیقاتی می‌شوند که به گفته ترامپ در پیشبرد اهداف مختلفی مشارکت خواهند کرد.

سخنرانی ترامپ در مورد نحوه این همکاری ابهامات زیادی داشت، به همین خاطر IBM در اظهار نظری جداگانه جزییات بیشتری از هدف خود برای شرکت در این کنسرسیوم به رسانه‌ها ارائه داده است. به گفته IBM آن‌ها با ارائه قدرت سخت‌افزاری ابررایانه‌های خود به چندین آزمایشگاه و مؤسسه تحقیقاتی، خواستار پیشبرد سریع‌تر محاسبات در پروژه‌های اپیدمیولوژی، بیوانفورماتیک و مدلسازی مولکولی هستند.

قدرت محاسباتی ابررایانه‌های IBM به بیش از 330 پتافلاپس می‌رسد که این سبب می‌شود محاسبات سنگین و پیچیده مؤسسات تحقیقاتی که در صورت انجام دستی ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها به طول بینجامند، تنها در عرض چند روز یا چند ساعت قابل انجام باشند. اما در کنار IBM، مایکروسافت نیز راهکارهایی عمدتا نرم‌افزاری تدارک دیده که به کسب و کارها برای خروج از شرایط بحران فعلی کمک می‌کنند.

گوگل نیز بخش ویژه‌ای برای پیگیری جدیدترین اخبار مرتبط با کووید-19 طراحی کرده که می‌تواند کاربران را برای یافتن مراکز درمانی و پیشگیری از ابتلا یاری کند. همچنین به گفته مدیر محصولات ابری گوگل، این شرکت از پتانسیل‌های پردازشی و محاسباتی خود در فضای ابری برای کمک به توسعه روش‌های درمانی و ساخت واکسن استفاده خواهد کرد.

این موضوع شامل مایکروسافت و فضای ابری Azure هم می‌شود. غول نرم‌افزاری با ارائه پتانسیل‌های محاسباتی و پردازشی آژور به محققین خواستار آن است که جمع‌آوری دیتا، آنالیز و به کارگیری آن‌ها در تحقیقات را از همیشه آسان‌تر سازد. دولت آمریکا امیدوار است که با همکاری غول‌های تکنولوژی بتواند اقدامات مؤثرتری برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا انجام بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • feri1024
    feri1024 | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    از اون کامپیوتر کوانتومی ها استفاده کنند خب!

    • kiarash0
      kiarash0 | ۴ فروردین ۱۳۹۹

      اجازه بدید میخوان استفاده کنن!
      منظور از ابررایانه کامپیوترهای کوانتومی هم هستن

    • آریا
      آریا | ۵ فروردین ۱۳۹۹

      کوانتمی ها هنوز عملیاتی نشدند. هنوز هیچ نرم افزاری براش نوشته نشده

      • feri1024
        feri1024 | ۵ فروردین ۱۳۹۹

        من زیاد دانشی در موردشون ندارم. ولی وقتی میگن مثلا 60 کیوبیت اطلاعات ذخیره کردند. یعنی یه نرم افزار سیستمی داره دیگه. اگه این نرم افزار سیستمی رو داشته باشندو نوشتن نرم افزار تحلیلی برای ساخت دارو و شناسایی ویروس باید خیلی آسونتر باشه!

مطالب پیشنهادی