ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستگاه تنفس مصنوعی
تکنولوژی

درخواست ترامپ از شرکت های خودروسازی برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات متحده باعث شده که مقامات رسمی این کشور در تهیه دستگاه تنفس مصنوعی به مشکل بر بخورند. همین موضوع دونالد ترامپ و کابینه‌اش را به آن وا داشته که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات متحده باعث شده که مقامات رسمی این کشور در تهیه دستگاه تنفس مصنوعی به مشکل بر بخورند. همین موضوع دونالد ترامپ و کابینه‌اش را به آن وا داشته که برای تهیه این دستگاه‌ها اعلام وضعیت اضطراری کرده و روی کمک‌های بخش خصوصی تکیه کند، البته به سبک و سیاق همیشگی خودش.

به گزارش آسوشیتد پرس ترامپ ساعاتی پیش با انتشار توییتی گفته: «به فورد، جنرال موتورز و تسلا اجازه داده شده که خیلی سریع دستگاه‌های تنفس مصنوعی و سایر تجهیزات فلزی را بسازند. خودروسازها دست به کار شوید! ببینیم چقدر در این کار خوب هستید».

اگر چه ترامپ در توییت خود به صدور اجازه برای آغاز به کار این شرکت‌های خودروسازی اشاره کرده، اما حقیقت ماجرا اینجاست که فورد، تسلا و جنرال موتورز در چند روز اخیر صرفا به ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی ابراز علاقه کرده‌اند. همچنین هیچ کدام از آن‌ها برای شروع فعالیت احتمالی در این زمینه هم از ابتدا به اجازه رییس جمهور نیازی نداشته‌اند.

دستگاه تنفس مصنوعی

جمعه هفته گذشته، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا با انتشار توییتی اعلام کرد که شرکت متبوعش «مشغول کار روی دستگاه‌های تنفس مصنوعی است» و فردای آن روز در توییتی دیگر گفت که برای این کار با متخصصان شرکت تکنولوژی‌های پزشکی Medtronic «بحث و گفتگوی مهندسی طولانی‌ای داشته است». اما شواهد و قرائن حاکی از آنند که فورد و جنرال موتورز تا این لحظه هیچ فعالیتی مبنی بر این که به آغاز تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی نزدیک باشند انجام نداده‌اند.

البته جنرال موتور اعلام کرده که ممکن است برای ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی با شرکت Ventec Life Systems وارد همکاری شود. اما یکی از مقامات فورد در مصاحبه با Automotive News گفته که این شرکت در مورد «امکان‌پذیر بودن» ساخت تجهیزات پزشکی با برخی مقامات دولتی ایالات متحده و انگلیس «جلساتی مقدماتی» داشته است.

گفتنی است که ترامپ اوایل این هفته، به یکی از قوانین تصویبی ایالات متحده در زمان جنگ سرد استناد کرده بود که به موجب آن رییس جمهور زمانی که امنیت ملی به خطر بیفتد می‌تواند کنترل منابع را به طور کامل در دست بگیرد. با این وجود به نظر می‌رسد که ترامپ هنوز شرکت‌های خودروسازی را مجبور به اطاعت از این قانون نکرده باشد.

فشار ترامپ روی خودروسازها برای ساخت محصولی که تخصص آن‌ها نیست، انتقادات برخی شرکت‌های سازنده دستگاه‌ تنفس مصنوعی را برانگیخته، از جمله Eric Gjerde، یکی از مدیران شرکت Airon Corporation که در مصاحبه با Wired گفته که دستور ترامپ به خودروسازها برای ساخت دستگاه تنفسی که تخصص آن‌ها نیست ممکن است نتایج بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • feri1024
    feri1024 | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    بقیه رو نمیدونم. ولی ایلان ماسک گفته بود دولت کمک بخواد براشون این دستگاه ها رو میسازیم.

مطالب پیشنهادی