ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

سازمان بهداشت جهانی: 20 واکسن کرونا در دست آماده‌سازی است

در حالی که جستجو برای یافتن درمان کرونا ویروس هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در حال حاضر 20 واکسن برای مهار این ویروس از سوی مؤسسات تحقیقاتی سراسر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

در حالی که جستجو برای یافتن درمان کرونا ویروس هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در حال حاضر 20 واکسن برای مهار این ویروس از سوی مؤسسات تحقیقاتی سراسر دنیا در دست تهیه و آماده‌سازی هستند.

تقریبا دو ماهی می‌شود که ویروس کرونا کل جامعه بشری را به گروگان خود درآورده و همین باعث شده که مؤسسات تحقیقاتی با تمام توان خود به دنبال علاجی برای این معضل عظیم بگردند. خوشبختانه تا امروز پیشرفت‌هایی در این راه حاصل شده و بعضی کشورها از تأثیرگذاری تعدادی از داروها روی کنترل بیماری و درمان مبتلایان به کرونا خبر داده‌اند.

اما برای تهیه واکسن کرونا نیز 20 مؤسسه به طور موازی مشغول فعالیت هستند که به گزارش WHO، دو شرکت Gilead Sciences و Moderna Inc جلوتر از بقیه قرار گرفته‌اند. دکتر ماریا ون کرخوف، یکی از مقامات رسمی WHO طی کنفرانسی خبری اعلام کرده که سرعت پیشرفت پروژه تهیه واکسن کرونا، که بر مبنای پروژه‌های قبلی مبارزه با SARS و MERS انجام می‌گیرد بسیار خوب و مطلوب بوده است.

هر چند به احتمال زیاد تا تهیه واکسنی که برای کل دنیا قابل استفاده باشد یک سال و نیم فاصله داشته باشیم. دکتر مارک رایان، مدیر برنامه‌های اورژانسی سازمان بهداشت جهانی نیز ضمن تأیید این موضوع اعلام کرده که فقط یک چیز می‌تواند خطرناک‌تر از یک ویروس بد باشد، و آن چیزی نیست جز یک واکسن بد. در همین راستا رایان از چین و سایر کشورهای درگیر ویروس خواسته که با ارائه دنباله ژنتیکی کرونا ویروس به WHO به پیشبرد تحقیقات برای ساخت یک واکسن مطمئن کمک کنند.

هر چه به جلو می‌رویم، گسترش ویروس کرونا در دنیا بیشتر و بیشتر می‌شود. تا این لحظه که مشغول خواندن خبر هستید، این ویروس ‌آسیب‌رسان به دستگاه تنفسی بیش از 308 هزار نفر از مردم سراسر دنیا را به خود گرفتار کرده و قریب به 13 هزار نفر نیز در اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی