ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خلف وعده هکرها؛ سرقت و انتشار اطلاعات حساس مرکز تحقیقاتی کرونا

یک گروه هکری که چند روز قبل قول داده بود تا در دوران کرونا به مراکز درمانی حمله نکند، زیر قول خود زد و با نفوذ به سیستم های یک مرکز تحقیقاتی ویروس کرونا در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

یک گروه هکری که چند روز قبل قول داده بود تا در دوران کرونا به مراکز درمانی حمله نکند، زیر قول خود زد و با نفوذ به سیستم های یک مرکز تحقیقاتی ویروس کرونا در انگلستان، داده های حساس آنها را سرقت و منتشر کرد.

شرکت امنیتی امسی سافت (Emsisoft) روز گذشته به سایت کوین تلگراف (Cointelegraph) گفت که گروه سازنده باج افزار Maze به کامپیوترهای شرکت پزشکی Hammersmith Medicines Research در انگلستان نفوذ کرده و داده های آنها را منتشر کرده اند. داده های لو رفته شامل شماره ملی، پاسپورت، سوابق پزشکی و جزئیات آزمایش ها می شوند.

مسئولان مرکز پزشکی همرسمیت موفق می شوند با استفاده از فایل های پشتیبان، سیستم ها را به سرعت به حالت عادی باز گردانند. به گفته شرکت امسی سافت هکرها برخی از داده های سرقت شده را در سایت خود منتشر کرده اند تا قربانیان را وادار به پرداخت مبلغ اخاذی شده کنند.

امسی سافت

یکی از متخصصین شرکت امنیتی امسی سافت با اشاره به اینکه هنوز مبلغ اخاذی مشخص نشده، می گوید گروه Maze در گذشته یک میلیون دلار بیت کوین برای بازگردانی دسترسی به داده ها و یک میلیون دلار دیگر برای پاکسازی اطلاعات کپی و جلوگیری از انتشار آنها درخواست کرده است.

این گروه در گذشته به پنج شرکت آمریکایی حمله کرده و در ازای بازگردانی داده ها و از بین بردن کپی آنها، 100 بیت کوین درخواست کرده است.

شرکت امسی سافت ضمن انتقاد از سایت هایی که خبر امتناع هکرها از حمله به سازمان های بهداشتی و درمانی را منتشر کرده اند، گفت:

«تعداد قابل توجهی از سایت ها گزارش کردند که هکرها از جمله گروه Maze، قول داده اند تا در دوران کرونا به مراکز درمانی و بهداشتی حمله نکنند. بسیاری از این سایت ها هکرها را با رابین هوود مقایسه کرده اند. این حمله نشان می دهد که به هکرها هیچ گاه نمی توان اعتماد کرد و دادن تریبون به آنها اشتباه است.»

به گفته شرکت امسی سافت هکرها همیشه در کمین هستند و نباید به آنها اجازه داد تا خود را خیرخواه نشان دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی