ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست تشخیص 45 دقیقه‌ای کرونا تأیید شد؛ بکارگیری در موارد اورژانسی

سازمان غذا و داروی آمریکا اولین تست تشخیص فوری کرونا را تأیید کرد. در این روش نتیجه آزمایش فرد در مدت زمان 45 دقیقه آماده شده و نیازی به آزمایشگاه نیست. در عین حال یک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

سازمان غذا و داروی آمریکا اولین تست تشخیص فوری کرونا را تأیید کرد. در این روش نتیجه آزمایش فرد در مدت زمان 45 دقیقه آماده شده و نیازی به آزمایشگاه نیست. در عین حال یک شرکت برزیلی به دنبال تولید انبوه کیت تشخیص 15 دقیقه ای کرونا تا اوایل ماه آوریل است.

این روش توسط شرکتی به نام Cepheid ابداع شده و از آن در بیمارستان ها و مواقع اورژانسی استفاده خواهد شد. مدیر ارشد این شرکت می گوید روش آنها به کادر درمان بیمارستان ها کمک می کند تا با شناسایی سریع فرد مبتلا، از تجهیزات محافظتی متناسب استفاده کنند. وی اضافه می کند که این روش برای افراد سالمی که از روی نگرانی به پزشک مراجعه کرده اند، به کار گرفته نمی شود.

سیستم تشخیص فوری کرونای شرکت یاد شده در 5 هزار مرکز درمانی در آمریکا نصب شده و همانند روش های موجود، با بررسی نمونه گرفته شده از فرد، مبتلا شدن وی را تشخیص می دهد.

برزیل به دنبال تولید انبوه کیت تشخیص 15 دقیقه ای کرونا

در روش های فعلی پزشکان باید نمونه گرفته شده از گلو یا بینی فرد را به آزمایشگاه بفرستند تا تکنسین ها با تجهیزات مخصوص آن را بررسی کنند. در سریع ترین حالت، نتیجه آزمایش چند ساعت بعد حاضر می شود ولی در حال حاضر در ایالات متحده آماده شدن نتیجه آزمایش ابتلا به کرونا چند روز طول می کشد.

یک شرکت برزیلی به نام Hi Technologies نیز به دنبال تولید انبوه کیت تشخیص 15 دقیقه ای بیماری کووید 19 است. مدیران این شرکت می گویند تمامی 130 پرسنل آنها در تلاش هستند تا این کیت را تا اوایل ماه آینده میلادی تولید کرده و به مراکز درمانی برزیل ارسال کنند.

این کیت که Hilab نام دارد، از طریق انگشت به نمونه برداری از خون پرداخته و به کمک اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی و همچنین استفاده از فناوری های مایکروسافت و اینتل، نتیجه آزمایش را در تنها چند دقیقه آماده می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی