ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت مجازی
تکنولوژی

نسل جدید هدست واقعیت مجازی HP با همکاری مایکروسافت در راه است

کمپانی HP به صورت جزئی از نسخه بهبود یافته هدست واقعیت مجازی ریورب رونمایی کرده است. این هدست با همکاری کمپانی مایکروسافت و ولو ساخته می‌شود که از تکنولوژی Mixed Reality کمپانی ردموندی نیز پشتیبانی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

کمپانی HP به صورت جزئی از نسخه بهبود یافته هدست واقعیت مجازی ریورب رونمایی کرده است. این هدست با همکاری کمپانی مایکروسافت و ولو ساخته می‌شود که از تکنولوژی Mixed Reality کمپانی ردموندی نیز پشتیبانی می‌کند.

معرفی جزئی هدست واقعیت مجازی جایگزین ریورب (Reverb) همزمان با رونمایی از نسخه مخصوص بازی Half Life: Alyx معرفی شده که به گفته منتقدین، بهترین بازی واقعیت مجازی تا به امروز است. این کمپانی جزئیات زیادی در رابطه با هدست خود منتشر نکرده ولی در وب سایت این کمپانی می‌بینیم که از آن به عنوان یک تجربه راحت‌تر، بهینه‌تر و فراگیرتر از ریورب یاد می‌شود.

کمپانی هیولت پکارد، در ایمیلی که به کارمندان خود ارسال کرده، هدست واقعیت مجازی جدید خود را بدون کم و کاستی معرفی کرده است. همچنین این کمپانی هدست خود را به عنوان معرف یک استاندارد جدید در حوزه واقعیت افزوده معرفی می‌کند که بدین معنا خواهد بود، کمپانی HP قصد ندارد وارد بازار هدست‌ها ارزان‌قیمت شود.

هدست واقعیت مجازی
هدست واقعیت مجازی Reverb (نسل فعلی)

هدست ریورب ۶۰۰ دلاری به عنوان بخشی از محصولات Mixed Reality مایکروسافت به بازار معرفی شد که از نمایشگری با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کرد. انتظار می‌رود هدست جدید این کمپانی نیز همین‌گونه باشد و با هدست‌های کم قیمت بازار مانند اکیلوس ریفت S رقابتی نداشته باشند. همچنین HP قرار نیست هدست خود را به مبارزه با پرچمداران این بازار بفرستد. به همین دلیل نباید انتظار قیمت‌های ۱۰۰۰ دلاری مشابه ولو ایندکس را نیز داشته باشیم.

البته همین که این هدست از تکنولوژی Mixed Reality مایکروسافت پشتیبانی می‌کند، بدین معنا خواهد بود که کاربران بدون نیاز به دوربین‌های خارجی به منظور ردیابی کاربران، کار می‌کند. همچنین باید گفت نداشتن دوربین‌های خارجی، گستره حرکتی کاربران را افزایش خواهد کرد. در عین حال، مایکروسافت چندان کنترلرهای مناسبی برای Mixed Reality توسعه نداده و از این جهت به پای ولو نمی‌رسد.

در نهایت باید دید که همکاری کمپانی HP، مایکروسافت و ولو چه نتیجه‌‌ای خواهد داشت و آیا می‌توان بهترین هر دو دنیا را با قیمت مناسب ترکیب کرد؟ سوالی که اگر کرونا اجازه دهد، شاید به زودی پاسخ داده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی