ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایکاریا واریوتیا
علمی

کشف فسیل ۵۵۰ میلیون ساله ایکاریا واریوتیا؛ جد احتمالی تمام جانوران

بر اساس تحقیقاتی که آکادمی ملی علوم منتشر کرده، به نظر می‌رسد قدیمی‌ترین نمونه از دوسوئیان روی زمین را پیدا شده است. این فسیل، ایکاریا واریوتیا نام داشته که قدمتی برابر با ۵۵۰ میلیون سال ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

بر اساس تحقیقاتی که آکادمی ملی علوم منتشر کرده، به نظر می‌رسد قدیمی‌ترین نمونه از دوسوئیان روی زمین را پیدا شده است. این فسیل، ایکاریا واریوتیا نام داشته که قدمتی برابر با ۵۵۰ میلیون سال دارد و بر اساس گفته‌های محققین، می‌تواند به عنوان جد انسان نیز در نظر گرفته شود.

دوسوئیان به موجوداتی گفته می‌شود که یک دهان و یک مقعد داشته که در این بین نیز سیستم روده قرار دارد. از آن‌جایی که عملا انسان نیز جزو همین دوسوئیان قرار می‌گیرد، می‌توان ایکاریا واریوتیا (Ikaria Wariootia) را به عنوان سرآغازی بر پیدایش بشر دانست. کشف این موجود کوچک از لحاظ تاریخ‌شناسی زمین نیز به محققین کمک می‌کند. در زمان‌های بسیار قدیم کره زمین، که با دوره ادیاکاران (Ediacaran) شناخته می‌شود، عموم حیات بسیار بدوی و شبیه یک لوله وجود داشت.

ایکاریا واریوتیا

این ساختار بدین شکل است که هر جانوری از یک ورودی (دهان) سیستم گوارشی (روده‌ها) و یک خروجی (مقعد) تشکیل شده و در همین دوره که حدود ۵۳۹ میلیون سال پیش بود، جانورانی تحت نام دوسوئیان روی زمین پدید آمدند. ایکاریا واریوتیا، به عنوان قدیمی‌ترین دوسوئیان کشف شده در کره زمین است که اخیرا در جنوب استرالیا پیدا شده است.

المان‌هایی که در این جانور وجود دارد، با نمونه‌های ساده‌تر کشف شده در همین منطقه یکسان است و از لحاظ سنی نیز با نمونه‌های جدیدتر و قدیمی‌تر نیز در یک بازه قرار دارد. بر اساس توضیحاتی که در این مقاله آمده، می‌بینیم:

ایکاریا واریوتیا معرف یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های دوسوئیان کشف شده در جنوب استرالیاست که تفاوت کمی با خصوصیات جانوران پیشین خود دارد. علاوه بر این، فسیل‌های پیدا شده در این منطقه، در دوران فانروزوئیک نیز موجود است که می‌توان از این موجود به عنوان رابط حیاتی میان دو دوره ادیاکاران و کامبرین یاد کرد.

ایکاریا واریوتیا

با این حال تصور این که جانوری مشابه یک کرم، نقشی اساسی در شکل‌گیری تکامل انسان داشته باشد، بسیار جالب است. دکتر اسکات اوانز (Scott Evans) نویسنده ارشد این مقاله به وب سایت گاردین گفته:

اصل مطلب این است که ما قدیمی‌ترین گونه دوسوئیان را کشف کرده‌ایم. از آنجایی که انسان‌ها نیز جزو دوسوئیان هستند، احتمالا می‌توانیم بگوییم ایکاریا واریوتیا در صدر درخت خانواده‌ای قرار دارد که انسان‌ها را هم در بر می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۶ فروردین ۱۳۹۹

    دانشمندان فازشون معلوم نیست،یه عده ای میگن ما از نسل میمونیم یه عده ای میگن از نسل ماهی هاییم الان میگن از نسل یه جانور ساده شبیه کرم هستیم،ما افریده خداییم و بهترین شکل تکامل یافته اسم،تمام

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۶ فروردین ۱۳۹۹

      خب داره میگه قبل از هرچیزی حالا میمون یا چیز دیگه، تمام موجودات از همچین چیزی تکامل پیدا کردن، درکش کمی سخته چون عمر ما خیلی کوتاهه و درک تکامل ریز به ریز چندین میلیون سال خیلی سخته ولی خب وقتی هیچی غیر اینها روی زمین نبوده و فرضیه سیب و اخراج از بهشت رو قبول نداشته باشی، به این نتیجه میرسیم که وقتی هیچی غیراینها نبوده پس همین موجودات کوچیک کم کم تکامل پیدا کردن و بزرگ و بزرگ تر شدن با توجه به محیط و حالا خواست و برنامه ریزی یه کسی مثل خدا

    • آریا
      آریا | ۶ فروردین ۱۳۹۹

      اونها فازشون معلومه. شما متوجه نشدی چی میگن

  • hani
    hani | ۵ فروردین ۱۳۹۹

    wow

مطالب پیشنهادی