ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استفاده از حلقه هوشمند برای تشخیص زودهنگام بیماری کووید ۱۹

محققان قصد دارند با استفاده از حلقه هوشمندی که دمای بدن را اندازه می گیرد، بیماری کووید 19 را در مراحل اولیه پیشرفت تشخیص دهند. بیش از 2 هزار نفر از پرسنل اورژانس مرکز پزشکی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

محققان قصد دارند با استفاده از حلقه هوشمندی که دمای بدن را اندازه می گیرد، بیماری کووید 19 را در مراحل اولیه پیشرفت تشخیص دهند.

بیش از 2 هزار نفر از پرسنل اورژانس مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو و بیمارستان Zuckerberg شهر سان‌فرانسیسکو، حلقه هوشمندی به نام «Oura Ring» را در انگشتان خود می اندازند تا به تحقیقاتی که در این رابطه در حال انجام است، کمک کنند.

حلقه هوشمند یاد شده به کادر درمان بیمارستان هایی داده می شود که با بیماران مشکوک به کرونا سر و کار دارند. در این تحقیق از کادر درمان درخواست می شود تا به مدت سه ماه حلقه را در انگشت خود انداخته و به طور روزانه پرسشنامه علائم بیماری کووید 19 را پر کنند و داده های جمع آوری شده توسط اپلیکیشن حلقه را با شرکت Oura در میان بگذارند.

استفاده از حلقه هوشمند برای تشخیص بیماری کووید 19 در مراحل اولیه

حلقه هوشمند Oura Ring که تحت عنوان پایشگر خواب به فروش می رسد، داده های مربوط به ضربان قلب، نرخ تنفس و تغییرات دمایی بدن را جمع آوری می کند. توانایی این حلقه در تشخیص بیماری کووید 19 ثابت نشده، ولی داده های جمع آوری شده توسط آن می توانند در نهایت به پیش بینی این بیماری کمک کنند.

محققان امیدوارند با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط حلقه Oura Ring، نوعی هوش مصنوعی توسعه دهند که توانایی تشخیص زودهنگام بیماری کووید 19 را داشته باشد. علاوه بر شرکت Oura، شرکت دیگری به نام Kinsa نیز با استفاده از تب‌سنج هوشمند خود به دنبال پیش بینی شیوع کروناست.

افراد عادی که حلقه هوشمند Oura را دارند می توانند برای شرکت در این آزمایش درخواست دهند. آنها نیز باید به طور روزانه پرشسنامه علائم بیماری کووید 19 را پر کرده و داده های جمع آوری شده توسط اپلیکیشن حلقه را با شرکت Oura به اشتراک بگذارند.

به گفته شرکت Oura بیش از 150 هزار نفر در دنیا از حلقه هوشمند این شرکت استفاده می کنند، بنابراین محققان می توانند با جمع آوری حجم عظیمی از داده به مبارزه با ویروس کرونا بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی