ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت Co Watching اینستاگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی قابلیت Co Watching اینستاگرام؛ تشویق کاربران به حفظ فاصله اجتماعی

اینستاگرام برای مقابله با اخبار کذب مرتبط با کرونا ویروس تلاش های خود را بیشتر کرده و همزمان سعی دارد در دوران پاندمیک کووید ۱۹ ابزارهای لازم برای ترویج رفتارهای صحیح بهداشتی را در اختیار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

اینستاگرام برای مقابله با اخبار کذب مرتبط با کرونا ویروس تلاش های خود را بیشتر کرده و همزمان سعی دارد در دوران پاندمیک کووید ۱۹ ابزارهای لازم برای ترویج رفتارهای صحیح بهداشتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. همانطور که اشاره شد این گام ها همزمان با اعمال سیاست های فعلی این پلتفرم اجتماعی برای مقابله با اخبار کذب برداشته می شوند که اینستاگرام در کنار شرکت مادر خود یعنی فیسبوک از دو ماه پیش کلید زده است. در چارچوب این تلاش ها قابلیت Co-Watching اینستاگرام یا تماشای چندنفره وارد عمل شده که به کاربران این پلتفرم اجازه می دهد همراه با دوستان خود و از طریق چت ویدیویی درون برنامه پست های اینستاگرام را مرور کنند.

برای استفاده از قابلیت Co Watching اینستاگرام کافیست یک چت ویدیویی را با فرد مورد نظر خود از طریق بخش دایرکت مسیج اینستاگرام آغاز کنید و سپس آیکون عکسی که در پایین سمت چپ صفحه چت برایتان نمایش داده می شود را انتخاب نمایید. به این ترتیب می توانید به همراه دوست خود به پست های ذخیره شده، لایک شده یا پیشنهادی نگاه کنید.

قابلیت Co Watching اینستاگرام

اما در راستای مقابله با انتشار اخبار کذب هم اینستاگرام نوعی هشدار آموزشی را به بخش بالایی نتایج جستجوی خود اضافه کرده که به کاربران امکان می دهد به منابع خبری مرتبط با سازمان بهداشت جهانی متصل شوند؛ استیکرهای ویژه ای هم به این پلتفرم اضافه شده که اطلاعات دقیق و موثق از مقامات بهداشتی را ترویج می کنند (مثلا استیکر Stay Home یا در خانه بمانیم برای تبلیغ حفظ فاصله اجتماعی)؛ همچنین در تازه ترین به روز رسانی اینستاگرام اقدامات تهاجمی تری برای حذف یا اصلاح محتوای مرتبط با کرونا ویروس در تب اکسپلور در نظر گرفته شده است و در پایان محتوایی که در فید اینستاگرام یا استوری های آن به اشتراک گذاشته می شوند و مطابق با استانداردهای بررسی کنندگان حقیقت، نیستند از این پس در این پلتفرم تنزل رتبه پیدا می کنند.

یکی از سخنگویان اینستاگرام در بیانیه ای پیرامون این آپدیت گفت:

به این ترتیب اگر بررسی کنندگان حقیقت تشخیص دهند که پستی نادرست است آن را از تب اکسپلور و صفحات هشتگ حذف می کنند. ما همچنین ادعاهای نادرست و تئوری های توطئه ای که پیشتر از سوی سازمان های بهداشتی معتبر دنیا رد شده اند و ممکن است که به باورهای مردم آسیب بزنند را حذف خواهیم کرد.

قابلیت Co Watching اینستاگرام

پیش از تدوین این سیاست ها، اینستاگرام ممنوعیت هایی را روی تبلیغات گمراه کننده محصولاتی آغاز کرده بود که ادعا می کردند کووید ۱۹ را درمان یا از آن جلوگیری می کنند. علاوه بر این، شبکه اجتماعی مورد بحث به صورت موقتی تبلیغات برندها برای محصولات پزشکی نظیر ماسک و ضدعفونی کننده را ممنوع کرده بود. اوایل این ماه اینستاگرام امکان سرچ افکت های واقعیت افزوده مرتبط با کووید ۱۹ را حذف کرده بود مگر در مواردی که آن افکت ها طی همکاری با سازمان های بهداشتی شناخته شده نظیر سازمان جهانی بهداشت تولید شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی