ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شرایط معاینه فنی خودروهای کلاسیک و مدرن در آمریکا از زبان علی بخردی [تماشا کنید]

کشورهای مختلف در رابطه با تعویض پلاک و معاینه فنی قوانین خاص خود را دارند. اگر تاکنون خودرویی را معامله کرده باشید و یا سر و کارتان به مراکز معاینه فنی افتاده باشد، حتما کمابیش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

کشورهای مختلف در رابطه با تعویض پلاک و معاینه فنی قوانین خاص خود را دارند. اگر تاکنون خودرویی را معامله کرده باشید و یا سر و کارتان به مراکز معاینه فنی افتاده باشد، حتما کمابیش با چگونگی فرایندها و به اصطلاح کم و کیف کار آشنا هستید.

شاید بدانید که در کشور ما خودروهای جدید که عمری کمتر از چهار سال دارند، مشمول معاینه فنی نشده و نیازی نیست که به مراکز مربوطه مراجعه کنند. برای نمونه طبق قانون سال گذشته تمامی مدل های داخلی تولید سال ۹۳ و قبل از آن ملزم به دریافت معاینه فنی بودند. درباره خودروهای خارجی نیز کلیه مدل های وارداتی ۲۰۱۴ و قبل از آن باید با مراجعه به مراکز تعیین شده گواهی سلامت را دریافت می کردند.

معاینه فنی

در ایران اگر خودرویی موفق به پاس کردن معاینه شود، یک برچسب و یک برگه با شرایط و نمرات کسب شده به مالک داده می شود. مالک برای اینکه نشان دهد خودروی وی دارای معاینه است، برچسب مربوطه را در سمت راست شیشه جلو می چسباند. در کلانشهرها این برچسب توسط دوربین های نظارتی بررسی شده و در صورتی که محرز شود یک خودرو بدون اخذ معاینه فنی تردد می کند، به ازای هر روز تردد جریمه ای 50 هزار تومانی برای آن صادر می شود.

علی بخردی از پیج اینستاگرامی و کانال یوتیوبی گاراژ بخردی در یکی از جدیدترین ویدیوهای خود به برخی مراحل تعویض پلاک، معاینه فنی و هزینه نگهداری سالانه خودروها در ایالات متحده پرداخته و اطلاعات جالبی را به مخاطبین ارایه کرده است. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، دعوت می کنیم تماشای ویدیوی زیر را در برنامه های خود بگنجانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی