ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فلکس پای 2
تکنولوژی

فلکس پای 2 رونمایی شد؛ دومین تلاش شرکت چینی رویول در عرصه گوشی های تاشو

 در CES 2019 بود که مدیرعامل شرکت چینی رویول اعلام کرد فلکس پای (نخستین گوشی تاشوی دنیا) تنها در یک نسخه عرضه نخواهد شد و مدل های دیگری در راه است. امروز بیل لیو به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

 در CES 2019 بود که مدیرعامل شرکت چینی رویول اعلام کرد فلکس پای (نخستین گوشی تاشوی دنیا) تنها در یک نسخه عرضه نخواهد شد و مدل های دیگری در راه است. امروز بیل لیو به وعده خود عمل کرد و گوشی فلکس پای 2 را با نمایشگری محکم تر و بهتر و البته لولای قوی تر معرفی کرد.

شرکت رویول ادعا کرده خط تایی که به شکل متدوال روی نمایشگر اکثر گوشی های تاشو ایجاد می شود را به میزان چشمگیری در فلکس پای 2 کوچک کرده است که این مسئله نیز تاحدودی به خاطر الگوی شبیه سازی موادی است که در فرایند ساخت و توسعه این گوشی به کار گرفته است.

مهم ترین امکان فلکس پای 2 نمایشگر Cicada Wing FFD (نمایشگر کاملا منعطف بال ملخی) آن است که شعاع خمش بهتری نسبت به نسل قبلی اش پیدا کرده و ضخامت آن از ۳ میلی متر در نسخه قبلی به یک میلیمتر در نسخه جدید رسیده است و طبق ادعای شرکت سازنده تا ۲۰۰ هزار بار قابلیت خم شدن دارد. به لطف این نمایشگر فلکس پای 2 از نظر انعطاف پذیری در سطحی نزدیک به هواوی میت Xs عمل خواهد کرد (اگر نگوییم بهتر) که نمایشگری مشابه به آن اما به سمت بیرون دارد.

این پنل همچنین از نظر روشنایی، کنتراست، گاموت رنگ و زاویه دید نسبت به نسل قبلی اش بهتر شده که همگی اینها به لطف چیپ درایور سفارشی سازی شده جدیدی است که برای این فلکس پای 2 در نظر گرفته شده است.

فلکس پای 2 درست مانند نسل قبلی خود به یک نمایشگر ۷.۸ اینچی با نسبت تصویر ۴ به ۳ (در وضعیت کاملا باز) مجهز شده و از تازه ترین چیپست پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می گیرد که به مودم 5G، رم LPDDR5 سریع تر و حافظه UFS 3.0 مجهز شده.

علاوه بر این مجموعه ای از دوربین های چهارگانه در کنار اسپیکرهای استریو که این روزها در اغلب گوشی های پرچمدار دیده می شود برای این موبایل در نظر گرفته شده است. شرکت رویول در مراسمی که برای رونمایی از این گوشی ترتیب داده بود از ارائه جزئیات و اطلاعات بیشتر در رابطه با آن خودداری کرد اما از آنجایی که تاریخ رونمایی از فلکس پای 2 سه ماهه دوم امسال اعلام شده می توان انتظار داشت که به زودی جزئیات بیشتری در این باره ارائه گردد.

احتمال می رود که فلکس پای 2 تنها گوشی بهره مند از نمایشگر Cicada Wing FFD نباشد. شرکت رویول در کنفرانس خبری آنلاینی که برای رونمایی از این گوشی ترتیب داده بود از آغاز همکاری استراتژیک خود با ZTE برای پیدا کردن موارد مصرف بیشتر این نمایشگر خبر داد. البته ZTE نیز با گوشی های تاشو بیگانه نیست و در سال ۲۰۱۷ میلادی از اکسون M رونمایی کرد که کمی جلوتر از زمان خود بود.

اما مهم تر از همه اینکه این همکاری میتواند به معنای آغاز تعامل بیشتر رویول با برندهای مطرح موبایل باشد و این یعنی باید انتظار طیف بیشتری از گوشی های تاشو در آینده نزدیک را داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی