ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ۱۰ میلیون ماسک N95 به مراکز پزشکی اهدا می‌کند

بسیاری از کمپانی های فناوری آمریکا به اهدای انبوه ماسک روی آورده اند و حالا  اپل در حال فراهم کردن مقدمات اهدای ۱۰ میلیون ماسک است. با شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا و توصیه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

بسیاری از کمپانی های فناوری آمریکا به اهدای انبوه ماسک روی آورده اند و حالا  اپل در حال فراهم کردن مقدمات اهدای ۱۰ میلیون ماسک است.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا و توصیه کارشناسان به استفاده از ماسک، بسیاری از کشورها با کمبود آن روبرو شده اند و ایالات متحده هم از این قضیه مستثنی نیست. در این میان بسیاری از کمپانی های سرشناس به تامین ابزارهای بهداشتی مورد نیاز روی آورده اند و اپل هم در این راستا گام مهمی برداشته است.

ماسک N95

تیم کوک، مدیرعامل این شرکت ساعاتی قبل با انتشار پستی در صفحه توییتر از تامین ۱۰ میلیون ماسک تنفسی خبر داد که در آینده نزدیک به دست کادر درمانی خواهد رسید. وی در ویدیویی کوتاه با توصیه به ماندن در خانه و رعایت فاصله گیری اجتماعی این خبر را اعلام کرد:

اپل ۱۰ میلیون قطعه ماسک تهیه کرده و آنها را بین جامعه پزشکی آمریکا توزیع خواهد کرد. این افراد به خاطر تلاش فراوان در خط مقدم شایسته بهترین قدردانی ها هستند

تیم کوک اشاره ای به مدل دقیق این ماسک ها نکرده اما آنطور که فوربس می گوید هر ۱۰ میلیون قطعه مذکور از نوع N95 هستند که ۹۵ درصد از ذرات معلق در هوا را فیلتر کرده و به خوبی از کادر درمان در برابر ویروس مهلک کرونا حفاظت می کند. تامین این تعداد ماسک با توجه به کمبود جهانی اقلام بهداشتی بسیار کار دشواری است و اپل برای انجام آن به زنجیره تامین خود در کشورهای مختلف از جمله چین تکیه کرده است.

اپل تنها شرکتی نیست که به اهدای ماسک روی آورده و پیش از این فیسبوک، Salesforce، تسلا و فورد هم به اینکار روی آورده اند. ایلان ماسک هم اخیرا از تامین ۱۲۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی در آینده نزدیک خبر داده بود که می تواند جان تعداد زیادی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا را نجات دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Bandar village
    Bandar village | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    دمش گرم

مطالب پیشنهادی