ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس ایکس به مبارزه با کرونا رفت؛ تولید و اهدای ماسک و ضدعفونی‌کننده دست

شرکت اسپیس ایکس به منظور مبارزه با بیماری کووید 19، در حال تولید ضدعفونی کننده دست و ماسک است و آنها را به بیمارستان ها و مراکز نیازمند ارسال می کند. این کمپانی همچنین قصد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

شرکت اسپیس ایکس به منظور مبارزه با بیماری کووید 19، در حال تولید ضدعفونی کننده دست و ماسک است و آنها را به بیمارستان ها و مراکز نیازمند ارسال می کند. این کمپانی همچنین قصد راه اندازی چندین مرکز اهدای خون را دارد.

مقامات شرکت اسپیس ایکس در نامه ای خطاب به کارمندان خود مدعی شدند که ضدعفونی کننده دست این شرکت که توسط مهندسین مواد و تیم های بهداشت و ایمنی ساخته شده، از دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) پیروی کرده و بیماری کووید 19 را از بین می برد. محافظ صورت نیز توسط تیم هایی تولید می شود که لباس فضانوردی و تجهیزات فضاپیما را می سازند.

مهندسین اسپیس ایکس تاکنون 75 ماسک تولید کرده و آنها را به مرکز پزشکی سیدرز-ساینای (Cedars-Sinai Medical Center) واقع در شهر لس آنجلس اهدا کرده اند. این شرکت همچنین 100 دست لباس مخصوص را به این بیمارستان اهدا کرده است.

در نامه مورد بحث نوشته شده که اسپیس ایکس به شکل های مختلف به دنبال کمک کردن به کارمندان خود در دوران کرونا است. برای مثال تمامی بوفه های غذا در شعبه های مختلف این شرکت غذاها را با نصف قیمت به کارمندان می فروشند. همچنین ساعت ورود و خروج کارمندان ساعتی با اسکن کردن نشان آنها انجام می گیرد و دیگر نیازی به استفاده از دستگاه حضور و غیاب نیست.

اسپیس ایکس در حالی به یاری مراکز درمانی آمریکا می آید که چند هفته قبل ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت سعی کرد بیماری کووید 19 را کم اهمیت جلوه دهد. ماسک ترس و وحشت پیرامون بیماری کووید 19 را بی پایه و اساس خواند و در نامه ای به کارمندانش مدعی شد احتمال مرگ آنها در تصادف رانندگی بیشتر از مرگ بوسیله ویروس کرونا است.

کمپانی دیگر ماسک یعنی تسلا نیز اخیراً هزار دستگاه تنفس مصنوعی از چین خریداری و آنها را به ایالت کالیفرنیا اهدا کرد و 50 هزار ماسک جراحی N95 را نیز به مرکز پزشکی دانشگاه واشنگتن داد. این خودروساز همچنین قصد دارد در همکاری با شرکتی به نام Medtronic دستگاه تنفس مصنوعی تولید کرده تا از کمبود این وسیله در بیمارستان ها جلوگیری شود. ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که کارخانه این شرکت در ایالت نیویورک در اولین فرصت بازگشایی خواهد شد تا روند تولید دستگاه تنفس مصنوعی شروع شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی