ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماندگاری ویروس کرونا
علمی

کشف بقایای ویروس کرونا روی بدنه یک کشتی تفریحی ۱۷ روز بعد از تخلیه آن

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا ماندگاری ویروس کرونا یا SARS-CoV-2 روی برخی سطوح بیشتر از میزان پیش بینی شده قبلی است. براساس این گزارش مقامات بهداشتی آمریکا موفق شدند که RNA این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا ماندگاری ویروس کرونا یا SARS-CoV-2 روی برخی سطوح بیشتر از میزان پیش بینی شده قبلی است.

براساس این گزارش مقامات بهداشتی آمریکا موفق شدند که RNA این ویروس را ۱۷ روز بعد از اتمام مدت قرنطینه خدمه کشتی کروز پرنسس دیاموند روی آن شناسایی کنند (این کشتی در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا به یکی از کانون های اصلی گسترش بیماری بدل شده بود). با این حال مرکز کنترل و  پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرده که شواهدی دال بر خطر ایجاد عفونت تازه به خاطر بقایای این ویروس به دست نیاورده است.

آر ان ای SARS-CoV-2 روی سطح مختلفی از کشتی یاد شده کشف شد؛ هم کابین افرادی که علائم بیماری را داشتند و هم کابین آنها که فاقد علائم بودند. همانطور که اشاره شد این علائم ۱۷ روز بعد از آن شناسایی شدند که خدمه و مسافران کشتی پس از سپری کردن مدت قرنطینه آن را ترک کردند اما هنوز فرایندهای ضدعفونی روی آن انجام نشده بود.

ماندگاری ویروس کرونا

براساس این تحقیق که متولی آن نیز موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا بوده است نمی توان با کمک دیتای به دست آمده از این تحقیق تشخیص داد که آیا انتقال ویروس از سطوح آلوده به افراد انجام شده یا نه با این حال تحقیقات تکمیلی در مورد احتمال انتقال از سطوح به انسان در دست انجام است.

مجددا ضروریست خاطرنشان کنیم که پیدا شدن ردپای ویروس بعد از ۱۷ روز به معنای امکان انتقال آن نیست و اعماق قرنطینه در کشتی (بستن درب کابین ها) پرنسس دیاموند قطعا در شناسایی ردپای ویروس بعد از این مدت طولانی بی تاثیر نبوده است.

براساس تحقیق دیگری که قبلا در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شد اعلام گردید که ویروس کرونا می تواند تا سه روز روی سطوح پلاستیکی و استیل باقی بماند و تا چندین ساعت نیز در قطرات موجود در هوا دوام بیاورد.

آر ان ای کرونا ویروس همچنین در اتاق های کشتی که تاکنون تمیز نشده اند پیدا شده است و این بر ضرورت پیروی از دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از آلودگی سرایت دارد:

  • ضدعفونی کردن پیوسته سطوح
  • شستن دست ها برای مدت حداقل ۲۰ ثانیه
  • جلوگیری از تماس دست ها با صورت
  • حفظ فاصله اجتماعی

در هر حال کلیه شواهد موجود نشان می دهند که شوینده های رایج خانگی در صورتی که به درستی استفاده شوند به راحتی ویروس کرونا را نابود می کنند.

بد نیست اشاره کنیم که دست کم ۷۱۲ نفر از ۳۷۱۱ مسافر کشتی کروز پرنسس دیاموند به ویروس SARS-CoV-2 مبتلا شدند و در زمان انجام آزمایش ۳۳۱ نفر از مبتلایان هیچ علامت یا نشانه ای نداشتند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که خدمه رستوران این کشتی بیشتر از همه در برابر ویروس مستعد بوده اند چراکه کافه تریای ویژه کارکنان اصلی ترین محل تجمع خدمه کشتی بوده است.

تا روز دوشنبه این هفته شمار مبتلایان به کرونا ویروس جدید در آمریکا برابر با ۴۳۰۲۴ نفر و آمار فوتی های آن ۵۳۶ نفر اعلام شد. در حال حاضر نیویورک اصلی ترین کانون شیوع کرونا ویروس در آمریکا به شمارمی رود و بیش از نیمی از مبتلایان به کووید ۱۹ در ایالت ساکن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی