ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی P40 پرو با دوربین 50 مگاپیکسلی و نمایشگر 90 هرتزی معرفی شد

هواوی دقایقی قبل جدیدترین پرچمداران خودش از سری P را معرفی کرد، پرچمدارانی که همیشه در حوزه عکاسی و فیلمبرداری زبانزد بوده اند. هواوی P40 و هواوی P40 پرو (به علاوه یک مدل پریمیوم یعنی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۱

هواوی دقایقی قبل جدیدترین پرچمداران خودش از سری P را معرفی کرد، پرچمدارانی که همیشه در حوزه عکاسی و فیلمبرداری زبانزد بوده اند. هواوی P40 و هواوی P40 پرو (به علاوه یک مدل پریمیوم یعنی هواوی P40 پرو پلاس) دو نماینده جدید غول چینی هستند که البته در حوزه قدرت پردازش و شارژ هم حرف های زیادی برای گفتن دارند.

هواوی P40 پرو

هواوی P40 پرو را می توان ادامه دهنده راه P30 و میت 30 دانست. شرکت چینی معمولاً پیشرفت سری P را به دوربین محدود می کند اما این بار نمایشگر گوشی هم متحول شده است. هواوی این نوع طراحی را Overflow می نامد چون هر چهار طرف آن خمیده است. همچنین به جای ناچ عریض در نسل های قبل شاهد حفره کپسولی داخل نمایشگر هستیم که دوربین 32 مگاپیکسلی (ضریب اف 2.2) را در خود جای داده است. این دوربین توانایی فیلمبرداری 4K/60 را دارد و مهم تر از آن به فوکوس خودکار مجهز شده که برای ثبت سلفی های با کیفیت اهمیت فوق العاده ای دارد. در کنار دوربین سلفی، سنسورهای نور و مجاورت و همچنین دوربین عمق سنج فروسرخ قرار گرفته که امکان فیس آنلاک در تمام شرایط نوری و کنترل گوشی با ژست های حرکتی را فراهم می سازد.

نمایشگر 6.58 اینچی اولد این گوشی با رزولوشن 2640×1200 پیکسل از نرخ رفرش 90 هرتز بهره می برد، ضمن اینکه از گاموت رنگی عریض DCI-P3 و استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می کند. سنسور اثر انگشت نیز زیر نمایشگر تعبیه شده است. اندازه این حسگر در مقایسه با نسل قبل حدود 30 درصد بزرگ تر شده تا باز کردن قفل گوشی با اثر انگشت، ساده تر و سریع تر انجام گیرد.

جذاب ترین بخش هواوی P40 پرو دوربین اصلی آن است. دوربین اصلی این گوشی سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی از نوع RYYB دارد که حتی از سنسور 108 مگاپیکسلی گلکسی S20 اولترا نیز بزرگ تر است. هواوی همچنین از فناوری فوکوس خودکار هشت فازی در این گوشی استفاده کرده، یعنی تمام پیکسل ها در فوکوس خودکار ایفای نقش می کنند. لرزشگیر اپتیکال (OIS) و ضریب اف 1.9 هم دیگر ویژگی های این دوربین هستند.

دوربین تله فوتو در هواوی P40 پرو از سنسور 12 مگاپیکسلی RYYB و لرزشگیر اپتیکال تشکیل شده که قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال را ممکن می سازد. در نهایت شاهد حضور دوربین اولتراواید با سنسور سینمایی 40 مگاپیکسلی و ضریب اف 1.8 هستیم. دوربین ToF سه بعدی و سنسور دمای رنگ نیز این مجموعه را تکمیل می کنند.

هواوی P40 پرو توانایی فیلمبرداری 4K/60 را دارد. فیلمبرداری با لرزشگیر پیشرفته و پشتیبانی از HDR صورت می گیرد. همچنین می توانید ویدیوهای فوق آهسته با نرخ 7680 فریم بر ثانیه ضبط کنید یا تایم لپس های 4K بگیرید.

باتری 4200 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 40 واتی و شارژ وایرلس 27 واتی یکی دیگر از قابلیت های هواوی P40 پرو است. پرچمدار هواوی در رنگ های آبی، مشکی، سفید، نقره ای و طلایی عرضه خواهد شد. قیمت این گوشی 1000 یورو در نظر گرفته شده است.

هواوی P40

هواوی P40 را می توان نمونه ارزان تر مدل پرو دانست که البته بسیاری از ویژگی های اصلی برادر بزرگش را یدک می کشد. این گوشی نمایشگر 6.1 اینچی اولد با رزولوشن +1080p دارد اما نرخ رفرش آن به 60 هرتز محدود است.

دوربین اصلی این گوشی همان دوربین 50 مگاپیکسلی «اولترا ویژن» با سنسور 1/1.28 اینچی است. دوربین سلفی هم 32 مگاپیکسلی است اما قابلیت فوکوس خودکار ندارد. همچنین سنسور فروسرخ از جلوی گوشی حذف شده است.

دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی در هواوی P40 قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری را دارد و دوربین اولتراواید هم از سنسور 16 مگاپیکسلی بهره می برد، یعنی تقریباً همان مشخصاتی که در P30 و میت 30 دیده بودیم.

ظرفیت باتری این گوشی هم 3800 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده و از شارژ وایرلس نیز بی بهره است اما از شارژ سریع سیمی 22.5 واتی پشتیبانی می کند. قیمت این گوشی 800 یورو تعیین شده است.

نرم افزار و سخت افزار

پرچمداران جدید هواوی از چیپست Kirin 990 5G پشتیبانی می کنند که پیش از این در گوشی میت 30 نیز استفاده شده بود. در کنار این چیپست شاهد 8 گیگابایت رم هستیم. هواوی برای P40 پرو و P40 به ترتیب 256 و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است.

هواوی گوشی های جدیدش را با اندروید 10 عرضه می کند اما به جای سرویس های گوگل شاهد حضور چشمگیر AppGallery هستیم. غول چینی وعده می دهد که با همکاری های گسترده، به تدریج کاربرانش را از خدمات و اپلیکیشن های گوگل بی نیاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • pars
    pars | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    نه رقیب سامسونگه نه رقیب شیائومی نه رقیب آیفون ...
    گوشی بدون خدمات و سرویس گوگل مفتش هم نمی ارزه
    هواوی که همینجوریش هم اپدیت دادنش افتضاح بود ، رابط کاربری جالبی هم نداشت و نداره ، قیمت هاش هم بالا برده ، یه سری هاش هم که داستان هارد و ریست و غیره داشته (حتی گوشی جدیدش مثل Y7 Prime 2019 !) ، کپی کاریش هم که زیاد شده (نمونه همین دستیار صوتی و طراحی ظاهریش) ، الان هم که گوگل تحریمش کرده و GMS رو نداره، قشنگ ارزش خریدش رو به صفر رسونده

  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    این همه وقت هست کمپانی ها گوشی با چند لنز دوربین میزنند من هنوز یه چیز رو نفهمیدم . این همه لنز چه کاربردی داره ؟ از هر کدوم جداگونه میشه استفاده کرد ؟ یا همش با هم بکار میره که یه عکس بده؟ مثلا من بزارم رو حالت اتوماتیک عکاسی ، همه این لنزا با هم فعال میشن ؟ من در کل فلسفه این لنزهای مختلف رو نفهمیدم

  • asdfgtb
    asdfgtb | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    اگه فیلم برداری صحنه اهستش همونی باشه که گفتید
    از خیلی از دوربین های حرفه ای این زمینه بهتره

  • pishro
    pishro | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    وقتی بیاد تو همه مقایسه ها اس ۲۰رو له میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی