ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

p40 پرو پلاس
تکنولوژی

هواوی P40 پرو پلاس معرفی شد؛ دوربین پنج‌گانه و نمایشگر ۹۰ هرتزی

جدیدترین پرچمدارهای هواوی در سه نسخه با ویژگی ها و قابلیت مختلف معرفی شده اند و قوی ترین مدل آنها با عنوان P40 پرو پلاس با تکیه بر دوربینی تیزبین، نمایشگری با کیفیت و سخت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۱

جدیدترین پرچمدارهای هواوی در سه نسخه با ویژگی ها و قابلیت مختلف معرفی شده اند و قوی ترین مدل آنها با عنوان P40 پرو پلاس با تکیه بر دوربینی تیزبین، نمایشگری با کیفیت و سخت افزاری قدرتمند آماده به چالش کشیدن رقبا است.

P40 ، P40 پرو و P40 پرو پلاس هر سه به چیپست کرین ۹۹۰ مجهز شده اند اما از نظر ابعاد نمایشگر، نرخ رفرش، تعداد دوربین ها و پیکربندی حافظه تفاوت هایی با هم دارند.

نمایشگر

نمایشگر ۶.۵۸ اینچی P40 پرو پلاس خمیده است و نه تنها در طرفین بلکه در بخش های بالا و پایین هم تا لبه های بدنه کشیده شده است. البته پنل اصلی به اندازه شیشه روی نمایشگر خمیده نیست و از نمای روبرو هنوز هم حاشیه هایی در اطراف آن دیده می شوند. این پنل OLED با رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۲۰۰ پیکسل خود از از گاموت رنگی عریض DCI-P3 و +HDR10 پشتیبانی کرده و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی را به ارمغان می آورد که به معنی نمایش روان تر محتوا خواهد بود.

در لبه فوقانی نمایشگر حفره ای بیضی شکل برای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، سنسور ToF و حسگر نور تعبیه شده است که قابلیت شناسایی چهره را به همراه دارد. بازگشایی قفل علاوه بر تشخیص چهره از طریق اسکنر زیر نمایشگر هم میسر است که به نسبت به مدل قبلی از نظر مساحت تحت پوشش و سرعت عملکرد ۳۰ درصد بهینه سازی شده است.

دوربین

P40 پرو پلاس

سامسونگ با معرفی گلکسی S20 الترا تصویربرداری موبایل را به سطح جدیدی رساند و هواوی هم در P40 پرو پلاس قدرت خود در این زمینه را به رخ کشیده است. دوربین اصلی این موبایل شامل پنج سنسور است که با قابلیت های متنوع امکان ثبت بهترین تصویر در شرایط مختلف را فراهم می سازند. این دوربین ها عبارتند از :

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی اولترا ویژن با گشودگی دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال
  • ۴۰ مگاپیکسلی الترا واید با گشودگی دیافراگم f/1.8
  • تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.4 و زوم اپتیکال ۳ برابری
  • لنز پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی با اپرچر  f/4.4، قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری و لرزشگیر
  • سنسور ToF برای تشخیص عمق

در کنار این پنج دوربین یک سنسور دمای رنگ هم تعبیه شده است. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با ابعاد چشمگیر 1/1.28 اینچی از نوع RYYB است که به گفته هواوی به جذب نور بیشتر کمک می کند. این کمپانی با استفاده از سنسوری بزرگ، فناوری RYYB و در نهایت ترکیب پیکسل ها سعی کرده کارایی دوربین در نور کم را تا حد ممکن ارتقا دهد. دیگر نکته جالب استفاده از دو لنز تله فوتو با زوم اپتیکال ۱۰ و ۳ برابری و دیجیتال ۱۰۰ برابری است که هدف از آن افزایش کیفیت تصاویر در فاصله های متوسط و دور است. از قابلیت های شاخص این دوربین باید به فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم، تایم لپس 4K و فیلمبرداری فوق آهسته با نرخ ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

بهینه سازی ها تنها به سخت افزار محدود نشده و شامل نرم افزار هم می شود. هوش مصنوعی P40 پرو پلاس آنقدر هوشمند است که انعکاس های ناخواسته را حذف کرده و با ارزیابی هایی در پس زمینه به تصویر برداری بهتر کمک می کند.

سنسور سلفی هم همانطور که قبلا گفتیم ۳۲ مگاپیکسلی است و پشت لنزی با اپرچر f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین هم توانایی فیلمبرداری 4K را دارد و در کنار آن یک سنسور ToF مادون قرمز برای تشخیص عمق قرار گرفته که نوید ثبت تصاویر پرتره با کیفیتی را می دهد.

سخت افزار

P40 پرو پلاس

قلب تپنده P40 پرو پلاس کرین ۹۹۰ است که پیش از این در سری میت ۳۰ هم تعبیه شده و شامل ۲ هسته قدرتمند ۲.۸۶ گیگاهرتزی، دو هسته ۲.۰۹ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف ۱.۸۶ گیگاهرتزی است که در پردازش های عادی فعال می شوند. پردازش گرافیکی در این تراشه بر عهده  Mali-G76 است و پردازنده عصبی ۲ هسته ای هم به ارتقای کارایی کمک می کند. کایرین ۹۹۰ بر اساس لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده و با برخورداری از ۸ میلیارد ترانزیستور یکی از قوی ترین چیپست های دنیای موبایل محسوب می شود.

یکی دیگر از شباهت های پرچمدارهای هواوی به پیکربندی حافظه بر می گردد که شامل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS3.0 می شود.در پرو پلاس HLH حافظه داخلی به ۵۱۲ گیگابایت می رسد و از طریق اسلات نانو امکان افزایش آن وجود دارد.

هر دو مدل P40 پرو و پرو پلاس به باتری های ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند که از طریق آداپتور سیمی یا پد بی سیم هواوی با توان ۴۰ وات به سرعت پر خواهند شد. این مدل ها با تکیه بر استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهند بود.

هر سه پرچمدار جدید در رنگ های مشکی، سفید، آبی، نقره ای و رز گلد از راه می رسند اما نسخه ویژه ای از P40 پرو پلاس با پرداخت سرامیکی هم در راه است که بدنه ای براق و مقاوم خواهد داشت.

نرم افزار

P40 پرو پلاس با اندروید ۱۰ از راه می رسد و مثل میت ۳۰ از اپ ها و سرویس های گوگل بی بهره است اما هواوی با توسعه اپ گالری و کاهش کارمزد آن سعی کرده توسعه دهندگان را به تولید اپ بر پایه سرویس های خود ترغیب کند.برای مثال می توان به توسعه دستیار صوتی Celia، همکاری با TomTom برای توسعه نقشه ای کارآمد و سرویس چت تصویری MeeTime اشاره کرد.

نسخه ۵۱۲ گیگابایتی هواوی P40 پرو پلاس از خرداد ماه سال جاری و با قیمت ۱۳۹۹ یورو روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • مرتضی حیاتی
    مرتضی حیاتی | ۹ فروردین ۱۳۹۹

    من مقایسه عکس p40pro+ رو با s20+ و iPhone 11 pro دیدم.
    بدون شک p40 با فاصله اول هست

  • مرتضی حیاتی
    مرتضی حیاتی | ۹ فروردین ۱۳۹۹

    سلام. من P30Pro دارم و بینهایت راضی هستم.
    باطری عالی
    سرعت عالی (بهترین بازی ها بدون لک و داغ کردن)
    دوربین فوق العاده (5 برابر زوم ابتیکال 50 برابر دیجتال)
    عکاسی در شب بی‌رقیب
    کیفیت ساخت عالی
    من معمولا یکی در میان مدل جدید رو میخرم پس منتظر p50 میمونم.

  • Hoseini_1
    Hoseini_1 | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    هنوز گوشی به بازار نیامده طرفدارای سامسونگ خیس کردن حمله کردن که کپیه اگه کپی بود بقیه شرکتا شکایت میکنن شرکت محبوبتان حرفی برای گفتن نداره وگرنه این حرفا را نمیزدید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی