کیبورد همیشه یکی از مشکلات اصلی مک بوک بود تا اینکه اپل با کنار گذاشتن مکانیسم پروانه ای به استفاده از سازوکارسوییچ قیچی یا Scissor روی آورد. اخیرا مک بوک ایر ۲۰۲۰ هم به همین مدل مجهز شده و iFixit با کالبدشکافی لپتاپ نگاهی به ساختار این کیبورد انداخته است.

همانطور که در تصویر زیر می بیند کارشناسان این سایت با بیرون ریختن دل و روده مک بوک ایر تفاوت ارتفاع کلید نسبت به مدل قبلی را حدود نیم میلیمتر عنوان کرده اند که در عمل چندان به چشم نمی آید اما کیبورد پروانه ای به خاطر همین نیم میلیمتر حدود ۵ سال بسیاری از کاربران مک بوک را آزار می داد.

یکی دیگر از تفاوت ها حذف لایه سیلیکونی است که در مدل های قبلی پیاده سازی شده بود. اپل قبلا مدعی بود که این لایه سر و صدای کیبورد را کاهش می دهد اما اسناد داخلی این شرکت هدف از تعبیه آن را جلوگیری از ورود ذرات به فضای داخلی کیبورد عنوان می کرد. ظاهرا اسناد دقیق تر بوده اند و با حذف مدل پروانه ای دیگر نیازی به این لایه هم وجود ندارد. تفاوت طراحی مدل های ۲۰۱۸ (طلایی) و ۲۰۲۰ (خاکستری) مک بوک ایر در تصاویر زیر مشخص است.

 

 

از نظر تعمیر پذیری iFixit دریافته که کابل های ترک‌پد دیگر زیر مدار منطقی تعبیه نشده و می توان آنرا بدون نیاز به باز کردن مدار منطقی تعویض کرد. همین مساله در مورد باتری هم صدق می کند و از اینرو تعمیر و تعویض باتری به مراتب آسانتر و سریعتر از قبل صورت خواهد گرفت.

در مجموع کارشناسان iFixit با بررسی جوانب مختلف امتیاز ۴ از ۱۰ را برای تعمیر پذیری مک بوک ایر ۲۰۲۰ در نظر گرفته اند که هرچند چندان درخشان نیست اما یک امتیاز از نمره نسخه قبلی این لپ تاپ بیشتر است. علاوه بر ارتقای تعمیر پذیری بسیاری از رسانه های فناوری دیگر  هم از مک بوک ایر جدید تمجید کرده اند و انتظار می رود این لپ تاپ فروش موفقی را پیش رو داشته باشد.