ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین با این عینک حرارتی ظرف چند دقیقه دمای بدن صدها نفر را چک می کند

همین حالا که این مطلب را می خوانید دولت چین اقداماتی را برای کم کردن محدودیت های عبور و مرور (به خاطر شیوع کرونا ویروس) در برخی شهرها و مناطق خود آغاز کرده و در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

همین حالا که این مطلب را می خوانید دولت چین اقداماتی را برای کم کردن محدودیت های عبور و مرور (به خاطر شیوع کرونا ویروس) در برخی شهرها و مناطق خود آغاز کرده و در همین رابطه در استانی به نام Zhejiang برای بررسی دمای بدن جمعیت مردم در اماکن عمومی از نوعی عینک حرارتی مبتنی بر واقعیت افزوده استفاده می شود.

این عینک ها که توسط یک استارتاپ چینی به نام Rokid ساخته شده اند هم اکنون توسط کارکنان امنیتی پارک Hongyuan در شهر Hangzhou مورد استفاده قرار می گیرند. عکس های به دست آمده از این عینک ها هم نشان دنده شباهت آنها به عینک های آفتابی هستند البته یک دوربین کوچک که برای اسکن حرارت بدن افراد روی بدنه آنها تعبیه شده کمی خودنمایی میکند.

این عینک ها میتوانند دمای صدها نفر از مردم را در عرض چند دقیقه بررسی کنند و صف هایی که در ورودی پارک Hongyuan قرار دارند را با سهولت و سرعت بیشتر پایش کنند.

عینک حرارتی

به گزارش نشریه صبح جنوب چین، هر کدام از این عینک های هوشمند اینفرارد سابقه ای دیجیتالی شامل دمای تب شهروندان چینی را تهیه می کنند و قابلیت اضافه شدن تکنولوژی تشخیص چهره به آن نیز وجود دارد.

عرضه این عینک حرارتی به بازار ماه ها بعد از قرنطینه های حکومتی در چین اتفاق افتاد که به خاطر شیوع ویروس مرگبار کرونا از آذرماه سال قبل تا کنون در ووهان ادامه داشته است.

مقامات دولتی چین نیز در این بازه برای نظارت، محدودسازی و دنبال کردن شهروندان از شبکه های دیتای عظیم و انواع تکنولوژی های نظارتی کمک گرفتند که طی همکاری با سازمان های مجری قانون در این کشور ساخته شده بودند.

در هفته های اخیر اپلیکیشن های موبایل نقشی کلیدی در شناسایی بازه حرکتی و سفرهای احتمالی شهروندان چینی ایفا کردند و حتی اپ دیگری نیز در این کشور طراحی شد که مردم را موظف می کرد وضعیت سلامت خود را از طریق رنگ ها اعلام کنند.

Rokid این هفته اعلام کرد که عینک های هوشمند خود را در اختیار افسران امنیتی و پلیس بزرگراه در استان های هانگژو، هوژو و کوژو قرار داده است تا از آن برای شناسایی افراد آلوده به ویروس استفاده کنند.

این استارتاپ در Hangzhou چین استقرار دارد که مرکز استان Zhejiang است. سرمایه اولیه این استارتاپ برابر با ۱۵۸.۳ میلیون دلار عنوان شده و مراکز تحقیقات آن در پکن و سانفرانسیسکو فعال هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی