ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از چین و ایتالیا بیشتر شد

تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا از چین و ایتالیا بیشتر شد. حالا این کشور با گسترده ترین شیوع در جهان مواجه است. بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، غروب روز ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا از چین و ایتالیا بیشتر شد. حالا این کشور با گسترده ترین شیوع در جهان مواجه است.

بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، غروب روز پنج شنبه شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده به 82 هزار و 404 نفر رسید و از تعداد مبتلایان در چین (81 هزار و 782 نفر) و ایتالیا (80 هزار و 589 نفر) عبور کرد.

ویروس کرونا دسامبر گذشته از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و از آن زمان تاکنون بیش از نیم میلیون نفر را در تقریباً تمام نقاط دنیا مبتلا کرده و به گفته سازمان جهانی بهداشت با شتاب پیش می رود.

«تدروس ادهانوم»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری ضمن اشاره به اینکه ویروس کرونا با شتاب پیش می رود، گفت که از زمان مبتلا شدن اولین نفر تا رسیدن آمار مبتلاها به 100 هزار نفر، 67 روز طول کشید.

ولی در ادامه ویروس با شتاب بسیار زیاد پیش رفته به طوری که در بازه یازده روزه 100 هزار نفر دیگر مبتلا شدند و در ادامه بیمار شدن 100 هزار نفر دیگر فقط چهار روز زمان برد.

هفته گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده از 5 هزار نفر گذر کرد؛ این در حالیست که این کشور در ابتدای ماه جاری میلادی نزدیک به 100 بیمار قطعی داشت.

«اندرو کوئومو»، فرماندار ایالت نیویورک می گوید این ایالت با داشتن 37 هزار و 258 مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا، بیش از نیمی از تعداد کل مبتلایان آمریکا را در خود جای داده است. به گفته او آمار بالا در این ایالت تا حدودی به خاطر عدم تأیید ابتلای قطعی افراد به دلیل کمبود تست بوده است.

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالت های پرجمعیتی مثل نیویورک، بیمارستان ها و مراکز درمانی را با مشکل ازدحام مراجعین مواجه کرده است. بیمارستان های این ایالت تخت، پرنسل و امکانات محدودی دارند.

بیست ایالت در آمریکا به ساکنین دستور داده اند تا از خانه خارج نشوند و کسب و کارهای غیر ضروری را تعطیل کرده اند. در ایالت واشنگتن و هفت ایالت دیگر کسب و کارهای غیرضروری تعطیل شده اند. مقامات برخی شهرها و شهرستان های ایالت های فلوریدا، تگزاس و پنسیلوانیا نیز به مردم دستور داده اند تا خود را در خانه قرنطینه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۹ فروردین ۱۳۹۹

    صدا و سیما :
    هموطنان عزیز اصلا نگران بیماری نباشید همه چیز تحت کنترل می باشد
    کرونا همچنان در آمریکا قربانی میگیرد

  • naser
    naser | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    اگه همینطوری که شما میگین پیش بره تا یه ماه دیگر امار مبتلایان امریکا از کل جمعیت کره زمین هم بیشتر بشه و تمام مبتلایان کشور ایران هم صفر بشه

مطالب پیشنهادی