روز گذشته شرکت پولاروید از یک دوربین آنالوگ جدید به نام Now رونمایی کرد که این بار برخلاف نسخه +OneStep به جای لنز دوگانه از یک لنز فوکوس خودکار جدید بهره می گیرد و برخی امکانات ارتباطی آن از قبیل قابلیت گرفتن سلفی ریموت از آن حذف شده اند.

در مدل قبلی این محصول که +OneStep نام داشت می توانستید با اشاره روی یک دکمه فیزیکی در بخش بالایی دوربین بین لنزها شیفت کنید و آنها را در وضعیت پرتره یا لنداسکیپ قرار دهید. حالا مدل Now با تکیه بر قابلیت های خودش این کار را انجام می دهد. سیستم فوکوس خودکار این دوربین قادر است سوژه ها را تشخیص داده و بعد براساس مسافت آنها، یکی از لنزهای خود (۳۵ میلیمتری یا ۴۰ میلیمتری) را به کار بگیرد. اما آنطور که نشریه ورج گزارش داده این سیستم همیشه هم قابل اعتماد نیست و نمی تواند سوژه ها را به درستی انتخاب کند.

دوربین آنالوگ Now همچنین یکی از اصلی ترین مزایای +OneStep را ندارد. نسخه قبلی قابلیت جفت شدن از طریق بلوتوث با تلفن های هوشمند یا تبلت ها را داشت و در نتیجه می شد با آن از راه دور سلفی گرفت و با کمک گوشی مدهای مختلف عکاسی از قبیل دابل اکسپوژر را انتخاب کرد. اما دوربین آنالوگ Now این قابلیت ارتباطی را ندارد و در عوض دکمه تازه ای به بدنه آن اضافه شده است. کافیست یکبار آن را فشار دهید تا تایمر دوربین فعال شود و اگر دو بار دکمه را بزنید میتوانید مد دابل اکسپوژر یا اکسپوژر دوبرابری را فعال نمایید.

دوربین آنالوگ Now

دوربین پولاروید Now همچنین از همان فیلم i-Type بهره می گیرد و یک شمارشگر LED در بخش پشتی بدنه آن تعبیه شده است که به شما می گوید چند عکس دیگر از پکیج پرینت هشت عددی آن باقی مانده است. Polaroid همچنین ادعا می کند که باتری این دوربین بعد از هر بار شارژ میتواند تا ۱۵ مرتبه عوض کردن پرینت پکیج دوام بیاورد و خود دستگاه نیز از طریق پورت مایکرو یو اس بی قابل شارژ است.

این دوربین با قیمت ۹۹ دلار در وبسایت پولاروید عرضه شده است و در قالب رنگ های سفید و مشکی قابل خریداری است هرچند که شرکت سازنده اعلام کرده برای مدتی محدود آن را با رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، آبی و سبز نیز عرضه می کند. بدنه این دوربین کمی نسبت به مدل +OneStep و OneStep 2 گردتر شده است و در نتیجه در دست گرفتنش راحت تر خواهد بود.