ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش ۱۴ درصدی فروش جهانی گوشی در ماه فوریه به خاطر کرونا

شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research روز پنج شنبه با انتشار گزارش جدیدی از کاهش 14 درصدی فروش جهانی تلفن های هوشمند در ماه فوریه به دلیل شیوع کرونا خبر داد. شیوع ویروس کرونا اپل و دیگر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research روز پنج شنبه با انتشار گزارش جدیدی از کاهش 14 درصدی فروش جهانی تلفن های هوشمند در ماه فوریه به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

شیوع ویروس کرونا اپل و دیگر سازندگان گوشی را وادار کرد تا فروشگاه های خود در چین را در ماه فوریه تعطیل کنند. داده های دولتی نشان می دهند کمپانی کوپرتینویی در ماه یاد شده کمتر از 500 هزار گوشی در چین به فروش رسانده است.

بازار موبایل چین نیز کاهش 38 درصدی فروش گوشی را در ماه فوریه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل تجربه کرد. البته پس از بازگشایی بسیاری از فروشگاه ها از اواسط ماه مارس، وضعیت فروش گوشی ها در این کشور رو به بهبودی می رود.

«Jean Park» یکی از محققان ارشد شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research ضمن اشاره به اینکه وضعیت بازار موبایل کره جنوبی نیز بهتر می شود، می گوید:

«نشانه هایی وجود دارند که از بهبود وضعیت بازار موبایل در کره جنوبی خبر می دهند. ولی برای کشورهای دیگر وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.»

سازندگان تلفن همراه به دلیل اعمال قوانین قرنطیه در کشورهای مختلف با مشکلات متعددی در زنجیره تأمین مواجه شده اند. روز سه شنبه «فاکسکان» (Foxconn) که یکی از تأمین کنندگان اصلی اپل به شمار می رود، برای پیروی کردن از قوانین هند، از متوقف کردن تمام فعالیت های خود در این کشور خبر داد. علاوه بر فاکسکان، بسیاری از تولیدکنندگان تلفن هوشمند مثل ویوو، شیائومی، اوپو و سامسونگ هم کارخانه های تولیدی خود را در هند تعطیل کرده اند.

تعطیلی کارخانه ها به معنی تولید نشدن گوشی جدید است، بنابراین مردم حتی با باز بودن فروشگاه ها هم نمی توانند گوشی جدید بخرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۱۰ فروردین ۱۳۹۹

    14% خیلی کمه ، باید بیشتر ضرر کنن

  • MATELF
    MATELF | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    موبایل از سه هفته پیش بشدت (برای این بازه زمانی کوتاه) گرون تر شده

  • aref
    aref | ۸ فروردین ۱۳۹۹

    بسلامتی... حالا از بازار موبایل ایران هم ی پست بذارید تا همه بدونن صنف موبایل در این روزها چه حال کرونایی فجیعی دارند

مطالب پیشنهادی