ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس فتا: 70 درصد جرایم فضای مجازی سال گذشته اقتصادی بود

بر اسس اعلام پلیس فتا بیشترین جرایم فضای مجازی در سال گذشته مرتبط با جرایم اقتصادی بوده که بیش از نیمی از آن به مساله فیشینگ برمی‌گردد. سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

بر اسس اعلام پلیس فتا بیشترین جرایم فضای مجازی در سال گذشته مرتبط با جرایم اقتصادی بوده که بیش از نیمی از آن به مساله فیشینگ برمی‌گردد.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، در رابطه با جرایمی که بیشترین فراوانی را در سال 98 داشته گفته که بیشترین جرایم سال گذشته، جرایم اقتصادی بوده است. او تاکید کرده که حدود 70 درصد جرایم سال گذشته اقتصادی بوده که 55 درصد جرایم اقتصادی مربوط به فیشینگ است.

به گفته رامین پاشایی پس از راه‌اندازی رمز دوم یکبار مصرف (پویا) این جرایم بسیار کاهش پیدا کرده و در برخی روزها به صفر هم رسیده است. سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرده: برخی موارد مانند هتک حرمت و یا دسترسی غیر مجاز به رایانه افراد نیز از دیگر جرایم سال 98 بوده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه در حال حاضر جرائم فیشینگ کاهش پیدا کرده است، گفت: «در حال حاضر جرایمی مانند کپی کارت بانکی افزایش پیدا کرد. توصیه می‌کنم به هیچ عنوان کارت عابر بانک را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.»

گفتنیست پلیس فتا پیش‌تر هشدار داده بود مردم فریب وب‌سایت‌های جعلی ثبت‌نام طرح معیشتی دولت را نخورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی