ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

۱۱ میلیون اسم کاوشگر استقامت را در سفر به مریخ همراهی می کنند

کاوشگر استقامت ناسا (یا Perseverance) قرار است که به زودی عازم مریخ شود اما این ربات در سفر فضایی خود تنها نخواهد بود و ۱۱ میلیون اسم را نیز به همراه می برد. روز گذشته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

کاوشگر استقامت ناسا (یا Perseverance) قرار است که به زودی عازم مریخ شود اما این ربات در سفر فضایی خود تنها نخواهد بود و ۱۱ میلیون اسم را نیز به همراه می برد.

روز گذشته ناسا اعلام کرد ۱۰۹۳۲۲۹۵ نام را روی این کاوشگر چسبانده و در نظر دارد آن را تا سه ماه دیگر به فضا بفرستد. این اسامی روی لوح های کوچک سیلیکونی حک شده اند و قرار است همگی روی صفحه ای آلومینیومی با پوشش محافظ چسبانده شوند تا مقاومتشان در برابر شرایط سخت آب و هوایی مریخ افزایش پیدا کند.

اسامی حک شده روی این لوح ها نیز از طریق برنامه ای به نام «نام خود را به مریخ بفرستید» یا Send Your Name to Mars انتخاب شده اند؛ نوعی پویش جمعی که در آن از هواداران فضا دعوت شد نام خود را به سفری مهیج به مریخ بفرستند. صفحه آلومینیومی که این لوح ها روی آن قرار داده شده اند نیز عنوان «اکتشافگران» را روی خود دارد و در ادامه روی بدنه استقامت چسبانده می شوند.

این لوح ها درست بالای تصویری از زمین، خورشید و مریخ قرار می گیرند که طبق بیانیه ناسا گرچه یادآور پیوند دو جهان از طریق کاوشگر استقامت است اما نمادی است برای بزرگداشت سوابق درخشان فضاپیمای پایونیر و وویجر یک و دو.

کاوشگر استقامت
تصویر برنده نامگذاری برای کاوشگر مریخ پیما

نکته جالب دیگر در مورد این لوح ها آن که خلاصه ای از مقالات ارائه شده توسط ۱۵۵ دانش آموز فینالیست در رقابت انتخاب اسم برای کاوشگر استقامت نیز روی آنها حک شده است. نام این ربات در ابتدا کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ بود که به پیشنهاد برنده رقابت نامگذاری به کاوشگر استقامت تغییر یافت.

گرچه شیوع کووید ۱۹ در سراسر دنیا و از جمله آمریکا باعث شده که ماموریت های فضایی به کندی پیش بروند اما خوشبختانه برنامه استقامت طبق برنامه زمانی اش پیش می رود. در هر حال اگر استقامت به موقع زمین را ترک کند تا اسفندماه امسال به مریخ می رسد و آنگاه یاده میلیون نفری که اسامی خود را به سیاره سرخ فرستاده اند میتوانند این دستاورد را جشن بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی