ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

آمریکا به دنبال محدود کردن همکاری سازندگان تراشه با هواوی

مقامات ارشد آمریکایی قوانین جدیدی را پیشنهاد داده اند که در صورت تأیید توسط رئیس جمهور این کشور، هواوی را برای تأمین برخی تراشه ها در تنگنا قرار خواهند داد. بر اساس گزارش سایت رویترز، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

مقامات ارشد آمریکایی قوانین جدیدی را پیشنهاد داده اند که در صورت تأیید توسط رئیس جمهور این کشور، هواوی را برای تأمین برخی تراشه ها در تنگنا قرار خواهند داد.

بر اساس گزارش سایت رویترز، طبق قوانین جدید، شرکت های خارجی که از تجهیزات آمریکایی برای ساخت تراشه استفاده می کنند، پیش از فراهم کردن برخی تراشه ها برای هواوی باید از آمریکا مجوز بگیرند. دولت آمریکا قصد دارد بوسیله این قوانین، به جای تراشه های معمولی که به وفور در بازار یافت می شوند، از فروش تراشه های پیچیده به غول مخابراتی چین جلوگیری کند.

هواوی

آمریکا از سال ها قبل هواوی را به داشتن رابطه نزدیک با دولت چین محکوم کرده و مدعی است که دولت این کشور بوسیله تجهیزات شرکت یاد شده از کشورها جاسوسی می کند. وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا پس از فرمان اجرایی ترامپ در مه 2019، این شرکت را در لیست سیاه قرار داد. استفاده از تجهیزات هواوی پس از تحریم ها در تمام اپراتورهای آمریکا ممنوع شده است. هواوی و شرکت چینی دیگری به نام ZTE اتهامات آمریکا را تکذیب کرده اند.

ترامپ هنوز قوانین پیشنهاد داده شده را امضا نکرده است. در صورتی که وی این قوانین را تأیید کند، بسیاری از شرکت های آمریکایی از جمله اپل و کوالکام ضرر خواهند کرد. بر اساس گزارش سایت CNET، این قوانین حتی می توانند روی بزرگ ترین تولید کننده تراشه دنیا یعنی شرکت تایوانی TSMC نیز تأثیر منفی بگذارند.

«Doug Jacobson»، یکی از تحلیلگران آمریکایی با اشاره به اینکه قوانین جدید به جای ضرر زدن به هواوی، بیشتر به شرکت های آمریکایی آسیب می زند، می گوید:

«این قوانین آسیب به مراتب بزرگ تری را به شرکت های آمریکایی وارد خواهند کرد، چون هواوی همچنان می تواند زنجیره تأمین مورد نیازش را توسعه دهد. این شرکت در نهایت گزینه های جایگزین را پیدا خواهد کرد.»

بسیاری از تولیدکنندگان تراشه در دنیا به تجهیزات شرکت های آمریکایی همچون KLA Corp، Lam Research و Applied Materials وابسته هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    اگر هواوی دووم بیاره یعنی بتونه یک چرخه کاملا مستقل از تکنولوژی آمریکایی ایجاد کنه عالی میشه
    این مونوپولی و زور گویی آمریکا هم تموم میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی