ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت پتنت احراز هویت لپ تاپ توسط اپل؛ ناچ بحث برانگیز آیفون به مک می‌آید؟

پتنت جدید اپل نشان می دهد که این شرکت ممکن است بریدگی نمایشگر یا همان ناچ را به کامپیوترهای مک آورده و آنها را مثل آیفون به سیستم تشخیص چهره این شرکت موسوم به فیس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

پتنت جدید اپل نشان می دهد که این شرکت ممکن است بریدگی نمایشگر یا همان ناچ را به کامپیوترهای مک آورده و آنها را مثل آیفون به سیستم تشخیص چهره این شرکت موسوم به فیس آیدی (Face ID) مجهز کند.

در توضیحات این پتنت به شیوه احراز هویت بیومتریک برای لپ تاپ ها اشاره شده که در آن بوسیله نور پرتاب شده از سنسورها و بازتاب آنها از چهره کاربر، هویت وی تشخیص داده می شود. این قابلیت شباهت فراوانی به فیس آیدی موجود در برخی آیفون ها و آیپدها دارد که با تصویربرداری فروسرخ از چهره کاربر و نقشه برداری عمقی، هویت را شناسایی می کند.

تتمال عرضه مک بوک ناچ دار

تصاویر این پتنت نشان می دهند که اپل در نمایشگر مک تغییراتی ایجاد خواهد کرد تا آن را درست مثل برخی آیفون ها ناچ دار کند. ناچ، سنسورهای فیس آیدی و دوربین سلفی را در خود جای می دهد و آن را از آیفون X به بعد در تمام مدل ها شاهد بوده ایم. در تصاویر این پتنت نمایشگر مک بوک و وسیله دیگری که به مانیتور تکی مک شباهت دارد، با بریدگی نمایشگر دیده می شوند.

آیفون X، اولین گوشی ناچ دار اپل بود و پس از عرضه در سال 2017 انتقادات زیادی را برانگیخت. بسیاری از سایت ها مثل The Outline اپل را به «طراحی بد» محکوم کردند و سایت هایی مثل Verge و CNET نیز بریدگی نمایشگر این گوشی را زیر سوال بردند.

برخی کاربران که از این بریدگی کلافه شده بودند، اپلیکیشنی توسعه دادند که بریدگی نمایشگر را با یک نوار سیاه می پوشاند. البته ناچ بالاخره در بین کاربران جا افتاد و امروزه علاوه بر آیفون ها، در بسیاری از گوشی های اندرویدی نیز دیده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی