ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شهر ووهان چین به تدریج از قرنطینه خارج می شود

دو ماه بعد از آغاز قرنطینه شهر ووهان در چین، بالاخره محدودیت ها در این شهر در حال برداشته شدن هستند؛ برخی خدمات مترو مجددا برقرار شده اند و مرزهای شهر باز شده اند. بازگشت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

دو ماه بعد از آغاز قرنطینه شهر ووهان در چین، بالاخره محدودیت ها در این شهر در حال برداشته شدن هستند؛ برخی خدمات مترو مجددا برقرار شده اند و مرزهای شهر باز شده اند.

بازگشت زندگی به شهری که اپیدمی کرونا ویروس جدید از آن شروع شد میتواند نقطه عطفی در تاریخ مبارزه چین با این بیماری مهلک قلمداد شود که تاکنون ۸۲ هزار نفر در چین را آلوده کرده و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر را در سراسر دنیا مبتلا!

از مجموع ۳۲۹۹ مورد مرگ ناشی از کووید ۱۹ که در چین گزارش شد ۳۱۷۷ مورد آن در استان هوبی بود؛ یعنی جایی که شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان در آن قرار گرفته است. البته پرسش های زیادی در رابطه با آمار و ارقام ارائه شده توسط چین مطرح می شود چراکه نشانه ها حاکی از بیشتر بودن شمار مبتلایان و مرگ و میرها است. برای مثال گفته می شود تعداد کوزه های حاوی خاکستر اجساد که هر روزه به قبرستان این شهر برده می شود به میزان زیادی افزایش یافته است.

گو لیانگ کائی دانش آموز ۱۹ ساله ایست که به خاطر قرنطینه ماه ها در شانگهای محبوس شده بود و حالا با برداشته شدن قرنطینه در زمره نخستین افرادی قرار دارد که به خانه باز می گردد. او در این باره گفت:

اینکه میتوانم خانواده ام را ببینم خیلی مرا خوشحال می کند. ما می خواستیم همدیگر را در آغوش بگیریم اما حالا دوران ویژه ای تعریف شده که امکان این کار را از ما می گیرد.

مقامات شهر ووهان برای جلوگیری از ورود مردم یا ترک این شهر صنعتی در قلب چین اقدامات ویژه ای را انجام دادند. خانواده ها مجبور بودند که در خانه هایشان بمانند، اتوبوس ها و تاکسی ها خدماتی به مسافران ارائه نمی کردند و تنها برخی فروشگاه های ضروری اجازه داشتند که باز بمانند.

البته طولی نکشید که قرنطینه به دیگر شهرهای چین هم رسید و از حدود ۷۰۰ میلیون نفر درخواست شد که در خانه هایشان بمانند و فعالیت هایشان را محدود کنند. اکنون در حالی که دیگر کشورهای دنیا دست به اقداماتی مشابه زده اند (البته نه با آن سختگیری) چین در حال سبک کردن ممنوعیت هایش است تا کشور را به دوران کار و فعالیت اقتصادی بازگرداند.

ژانگ یولون، کارگر ۳۵ ساله ای که در این دو ماه اجازه ورود به شهر محل اقامت خود را نداشت در این باره می گوید:

به نظرم از سر گرفتن کار نشانگر امیدی تازه است. دست کم نشان می دهد که چین موفق شده است.

اما دست کم یک پژوهش نشان داده که برداشتن قرنطینه و قوانین سختگیرانه در ووهان میتواند به معنای آغاز موج دومی از بیماری باشد. کمیسیون سلامت چین روز گذشته اظهار داشت که ۵۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در روز جمعه اتفاق افتاده که همگی از خارج از مرزهای این کشور به آن وارد شده بودند.

در پاسخ به این اتفاق نیز چین در اقدامی موثر ورود ملیت های خارجی با ویزاهای معتبر و اجازه اقامت را به داخل خاک خود ممنوع اعلام کرد. آخرین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در ووهان چین روز دوشنبه هفته گذشته گزارش شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

    انشاءالله ایران هم بتونه به زودی به شرایط عادی برگرده

  • mohamadkorepaz
    mohamadkorepaz | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    بازگشت اپیدمی اینطوری دور از انتظار نیس اگه روش تغذیه مردمشون رو عوض نکنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی