ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماموریت ناسا به ماه
علمی

ماموریت ناسا به ماه به خاطر شیوع کرونا به تعویق افتاد

ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ و برای نخستین بار بعد از ماموریت سال ۱۹۷۲، انسان را بار دیگر به ماه باز گرداند و در آنجا ساکن کند. حالا اما به خاطر شیوع کرونا و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ و برای نخستین بار بعد از ماموریت سال ۱۹۷۲، انسان را بار دیگر به ماه باز گرداند و در آنجا ساکن کند. حالا اما به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی های گسترده، به نظر می رسد که ماموریت سفر به ماه ناسا با تعویق روبرو شود. فضانوردان ناسا در این ماموریت به مطالعه سطح ماه خواهند پرداخت و همزمان از این قمر برای سفرهای سریع تر از زمین به مریخ استفاده خواهند کرد که این در واقع هدف غایی و نهایی سازمان فضایی آمریکاست.

ناسا پیشتر تست راکت های خود برای ماموریت آرتمیس (سفر به ماه) را در مرکز فضایی Stennis در نیواورلئان آغاز کرده بود اما شیوع کووید ۱۹ برنامه ریزی های قبلی در این رابطه را به تعویق انداخت.

سازمان فضایی آمریکا در این رابطه اعلام کرده است که باید به صورت موقتی فعالیت هایش در رابطه با ماموریت آرتمیس را متوقف کند چرا که یکی از کارکنانش در مرکز Stennis به کووید ۱۹ مبتلا شده است.

Jim Bridenstine مدیر ارشد ناسا در این باره گفته است:

تغییر در برنامه Stennis به خاطر افزایش تعداد موارد کووید ۱۰ در جامعه پیرامونی مرکز و همچنین قرنطینه خانگی برخی از کارکنان ما در این مرکز اتفاق افتاد که بعد از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش یکی از همکارانشان تصمیم گرفتند در خانه بمانند.

ماموریت ناسا به ماه

ناسا همچنین به صورت موقتی تولید و تست سیستم پرتاب فضایی و سخت افزار اوریون را به حالت تعلیق در خواهد آورد.  این سازمان و تیم پیمانکارانش در نظر دارند طبق دستور فعالیت خود را به صورت موقت متوقف نمایند و تا زمان از سر گیری کارها سخت افزارهای خود را در موقعیت امن نگهداری کنند.

ناسا در کنار این طرح پروژه دیگری برای انتقال انسان به مریخ دارد. این سازمان امیدوار است که کاوشگر مریخ را امسال به سیاره سرخ بفرستد که البته شرایط بسته به میزان شیوع کووید ۱۹ و موفقیت کشورها در مهار آن متفاوت خواهد بود. این مریخ نورد که استقامت نام دارد قرار است به اکتشاف روی سیاره مورد بحث بپردازد و اطلاعات لازم را برای رسیدن انسان به مریخ آماده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    خخخخخ
    ۷۰ ساله که ماموریت سفر دوم به ماه به تعویق افتاده
    دروغگو ها...

مطالب پیشنهادی