ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت خانگی را ۴ برابر می کنیم

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز با انتشار توییتی از عزم این وزارتخانه برای افزایش سرعت اینترنت خانگی خبر داد. جهرمی در توییت خود وعده داد که سرعت اینترنتی خانگی را حداقل چهار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۷

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز با انتشار توییتی از عزم این وزارتخانه برای افزایش سرعت اینترنت خانگی خبر داد. جهرمی در توییت خود وعده داد که سرعت اینترنتی خانگی را حداقل چهار برابر می کند.

جهرمی در توییت خود چنین آورده است:

سرعت اینترنت خانگی، را حداقل ۴برابر می‌کنیم. امروز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شد. در هفته‌ی آینده، سایت ثبت نام آغاز بکار خواهد کرد. اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل ۴ موبایل در آنها از متوسط کشوری پایین‌تر است.

VDSL یا خط اشتراکی ارتباط دیجیتالی بسیار سریع نسخه ای بهبود یافته از ADSL (یا خط اشتراک دیجیتال نامتقارن) و از جمله تکنیک های ارتباط به اینترنت است. در شبکه های ADSL عموما از کابل های مسی و تکنولوژی های قدیمی استفاده می شود در حالی که شبکه های VDSL برپایه کامپوننت های فیبری ساخته می شوند.

اصلی ترین تفاوت میان این تکنولوژی ها سرعت آنهاست. در ADSL بیشینه سرعت دانلود به ۲۴ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود به یک مگابیت بر ثانیه می رسد. این در حالیست که بیشینه سرعت دانلود شبکه های VDSL به ۵۲ مگابیت بر ثانیه و برای آپلود به ۱۶ مگابیت بر ثانیه می رسد (بسته به زیرساخت های شبکه این ارقام میتوانند بیشتر یا کمتر هم باشند).

همانطور که در توییت وزیر ارتباطات مشاهده کردید اولویت با مناطقی است که سرعت اینترنت نسل ۴ موبایل در آنها از متوسط کشور پایین تر است. البته هنوز اسامی این مناطق اعلام نشده اما به نظر می رسد که وزارت ارتباطات قصد دارد از دیتای ثبت شده در سامانه نت سنج پلاس برای این منظور کمک بگیرد. نت سنج پلاس وبسایتی است که چندی پیش با هدف گزارش دهی و ثبت شکایت کاربران از تخلف اپراتورها راه اندازی شد.

پیشتر در خبرها خواندید که به خاطر خانه نشینی و قرنطینه مردم سراسر دنیا، فشار بر شبکه های اینترنتی در کشورهایی نظیر ایتالیا، ایران، فرانسه، اسپانیا و انگلستان که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارند از بقیه کشورها بیشتر شده و در نتیجه این کشورها با افت کیفیت و سرعت اینترنت روبرو هستند. در کنار این مساله گزارش های تایید نشده از افت کیفیت اینترنت کشور منتشر شده بود و چندی پیش وزیر ارتباطات از افزایش ۴۰ درصدی مصرف دیتا توسط کاربران خبر داد.

 

به روز رسانی: در این مطلب بیشینه سرعت دانلود ADSL برابر با ۸ مگابیت بر ثانیه نوشته شده بود که اصلاح شد. عدد صحیح ۲۴ مگابیت بر ثانیه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • mpc
    mpc | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

    آقا خدا خیرت بده . ما همینجوری که هست راضی هستیم . دوباره میای یکاری میکنی . گند میزنی تو زندگیمون . هر چی گفتین بر عکس شد . ?

  • Thunder
    Thunder | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

    متاسفانه وزیر جوان ریده، نت موبایل تو کرج کلا به فنا رفته امروز

  • mhb
    mhb | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    شما جیب ما رو نزن ۴برابر پیشکش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی