ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میان رشته ای

تور مجازی موزه ها و اماکن تاریخی دنیا برای بازدیدکنندگان در قرنطینه

حالا که سایه شوم کرونا ویروس تقریبا روی تمامی نواحی دنیا احساس می شود، بسیاری از موزه ها به حالت تعطیل در آمده اند و با برگزاری تورهای مجازی از مردم دعوت می کنند که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

حالا که سایه شوم کرونا ویروس تقریبا روی تمامی نواحی دنیا احساس می شود، بسیاری از موزه ها به حالت تعطیل در آمده اند و با برگزاری تورهای مجازی از مردم دعوت می کنند که در خانه هایشان بمانند؛ به لطف همین اقدام امکان بازدید رایگان از میراث جهانی و دیگر جاذبه های تاریخی از داخل مانیتور موبایل و کامپیوتر برای شما فراهم شده است. خوشبختانه برای این کار نیازی به هدست واقعیت مجازی ندارید هرچند که برخی از این تورها از هدست های VR نیز پشتیبانی می کنند تا تجربه ای ایمرسیو (غوطه ور) را در زمان تماشای آثار آنها پشت سر بگذارید.

اسامی برخی از این موزه ها به شرح زیر هستند:

۱- ماچو پیچو، کوه های آند، پرو

ماچو پیچو از جمله میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است که هرکسی باید در دوران حیاتش حتما ببیند. این تور مجازی شامل نمای ۳۶۰ درجه از مخروبه های محل اقامت اینکاها و مناظر سرسبز اطراف آن می شود که به لطف صدای یک راوی میتوانید اطلاعات زیادی را در رابطه با آن به دست بیاورید.

Machu Picchu

۲- موزه لوور، پاریس

این جاذبه گردشگری که همه ساله میزبان میلیون ها توریست از سراسر دنیاست مجموعه ای از آثار ارزشمند خود را در قالب تورهای مجازی در معرض دید عموم قرار داده است. در میان این آثار می توان اجناس عتیقه متعلق به مصر باستان و آثار دکوری گالری d’Apollon را مشاهده کرد.

Louvre Museum

۳- موزه ملی کامپیوتر، انگلستان

موزه ملی کامپیوتر انگلستان دربرگیرنده بزرگترین مجموعه کامپیوترهای قدیمی دنیاست که هنوز کار میکنند. این یعنی به طور مثال یکی از آنها احتمالا از ویندوز ویستا بهره می برد و هنوز قابل استفاده است.

در تور سه بعدی موزه کامپیوتر میتونید روی هر کدام از جزئیات زوم کنید و به اطلاعات خوبی در مورد جنبه های مختلف تاریخ رایانش پی ببرید که از آن جمله میتوان به قدیمی ترین کامپیوتر دیجیتال دنیا اشاره کرد.

The National Museum of Computing

۴- آکواریوم جورجیا، آمریکا

این آکواریوم بالغ بر ۵۰ گونه مختلف را در خود جای داده که از شیرهای دریایی گرفته تا پفین های زیرآبی را شامل می شود و حالا به لطف تکنولوژی میتوانید بسیاری از آنها را ببینید. آکواریوم جورجیا به صورت روزانه و هفتگی هم محتوای لایو دارد که بیشتر با هدف سرگرم سازی کودکان پخش می شود.

 Georgia Aquarium

۵- جنگجویان شی هوان

این اثر یکی از اعجاب انگیزی ترین یافته های باستان شناسی بشر در قرن بیستم است. در سال ۱۹۷۴ میلادی، تعدادی کشاورز که مشغول کندن قنات بودند به یک مجسمه بزرگ خاکی برخوردند که بعدها با بررسی های انجام شده توسط باستان شناسان دولتی چین مشخص شد آن مجسمه مربوط به لشگر سفالین است که برای حفاظت از اولین پادشاه چینی یعنی Qin Shi Huang بعد از مرگش ساخته شد. این ارتش عظیم از سربازان سفالین حوالی سال ۲۱۰ پیش از میلاد ساخته شده و شامل ۸ هزار جنگجو و صدها اسب و ارابه می شود که همگی آرایشی نظامی دارند.  به لطف تور مجازی فراهم شده از این بنا میتوانید در میان سربازان قدم  بزنید و حالات چهره آنها را ببیند.

این مجموعه بی نظیر بالغ بر دو میلیون سال از تاریخ و فرهنگ بشریت را در خود جای داده است. موزه بریتانیا تقریبا ۵۰ نمایشگاه آنلاین در موضوعات مختلف دارد که از ناپلئون بناپارت گرفته تا نبرد واترلو را در خود جای داده است. برای آنکه تجربه تعاملی تری داشته باشید توصیه میکنیم نگاهی به موزه تور جهانی بیاندازید. در این بخش گزیده ای از نمایشگاه ها قرار دارند که براساس قرن، قاره و موضوع دسته بندی شده اند.
 The British Museum

۷-واتیکان، رم

بازدید از این موزه بزرگ نیز با معماری خاص و مقبره های تاریخی اش در دوران قرنطینه به صورت مجازی برای عموم میسر شده است. تور مجازی موزه واتیکان با تکنولوژی WebVR سازگاری دارد؛ یعنی میتوانید با کمک هدست های واقعیت مجازی از نزدیک به برخی از اعجاب انگیزترین آثار تاریخی دنیا نگاه کنید.

 The Vatican

۸- آکروپلیس در آتن یونان

آکروپلیس از جمله مقصدهای مهم گردشگری برای علاقمندان به تاریخ است که نیایشگاه باستانی پارتنون را نیز در خود جای داده است. ویدیوهای تهیه شده از این بنا نماهایی اعجاب انگیز و آموزشی را در اختیار علاقمندان  قرار می دهد. مجموعه بی نظیری از عکس و همچنین حقایق جالب در مورد تاریخچه این بنا از جمله قسمت های جذاب تورهای مجازی آکروپلیس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابرام
    ابرام | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    سلام.
    حالا چجوری باید بازدید مجازی کرد؟!
    آدرسی چیزی...!!

مطالب پیشنهادی