ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارتاپ‌های تحویل غذا
تکنولوژی

استارتاپ‌های تحویل غذا در آمریکا عدم ابتلای مشتریان به کرونا را تضمین نمی‌کنند

بدون هیچ شکی ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی جهان محسوب می‌شود و مردم بیش از پیش به سلامت خود اهمیت می‌دهند. این موضوع باعث شده بسیاری از صنایع مانند صنایع غذایی با مشکل مواجه شوند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

بدون هیچ شکی ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی جهان محسوب می‌شود و مردم بیش از پیش به سلامت خود اهمیت می‌دهند. این موضوع باعث شده بسیاری از صنایع مانند صنایع غذایی با مشکل مواجه شوند. در این میان برخی استارتاپ‌های تحویل غذا با چندین راهکار همچنان فعال هستند، راهکارهایی که شاید سلامت مشتریان را تضمین نکنند.

رستوران‌های بسیاری در سراسر جهان به علت شیوع کرونا تعطیل شده‌اند، البته برخی از آن‌ها غذا را برای مشتریان ارسال می‌کنند. در بریتانیا مک دونالد تمام شعبه‌های خود را بسته و برای مشتریان نیز غذا ارسال نمی‌کند. فاصله اجتماعی و قرنطینه شدن برخی کشورها، باعث شده رستوران‌ها و صنایع مشابه به سرویس‌های تحویل غذا مانند «گراب هاب» روی بیاورند.

استارتاپ‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و راهکارهایی را برای حفظ سلامت مشتریان خود درنظر گرفته‌اند. استارتاپ دوردش برای مقابله با ویروس کرونا، کالاها را بدون تماس به مشتری تحویل می‌دهد. در این روش پیک غذا را درون یک بسته آماده و از جای مشخصی برداشته و سپس آن را پشت درب تحویل می‌دهد. اگر یکی از پیک‌ها بیمار و یا مجبور به قرنطینه شود، دوردش تا دو هفته به وی حقوق پرداخت می‌کند.

استارتاپ‌های تحویل غذا

بخش تحویل غذا اوبر، UberEats به پیک‌های مبتلا به کرونا به مدت دو هفته حقوق می‌دهد. اوبر در وب‌سایت خود مواردی را برای حفظ سلامت افراد منتشر کرده که شامل تمیز کردن مرتب خودروی رانندگان و همچنین قرنطینه افراد مبتلا به کرونا می‌شود. این سرویس از رستوران‌های مستقل هزینه ارسال غذا را دریافت نمی‌کند و همچنین امکان تحویل غذا بدون تماس را برای کاربران فراهم کرده است.

با وجود این موارد، هنوز نگرانی‌هایی در رابطه با استارتاپ‌های تحویل غذا وجود دارد. محققان هنوز دقیقا نمی‌دانند ویروس کرونا تا چند ساعت روی برخی سطوح مانند کاغذ و پلاستیک زنده می‌ماند. این مواد توسط استارتاپ‌ها استفاده می‌شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در ایالات متحده آمریکا (CDC) اعلام کرده به مدارکی برای شیوع کرونا توسط بسته و یا خود غذا، دست پیدا نکرده. با وجود این موضوع، «وان تان»، جامعه شناس کیفی در کالج دانشگاهی لندن که در رابطه با رستوران‌ها تحقیق کرده اعتقاد دارد که روش‌های کنونی باید مورد بازنگری قرار بگیرند. به گفته تان، افراد باید بیشتر در زمینه تحویل غذا مراقب باشند.

افراد باید با بسته تحویل غذا مانند یک جسم آلوده برخورد کنند. پس از تحویل غذا بدون ارتباط با پیک، باید به سرعت آن را به یک ظرف تمیز منتقل کرد و سپس بسته آن را دور انداخت. غذا را چند دقیقه قبل از خوردن باید گرم کرد، البته در میان تمام این مراحل باید دست‌ها را به مدت 20 ثانیه شست.

استارتاپ‌های تحویل غذا

استارتاپ‌های تحویل غذا نمی‌توانند سلامت غذا را تضمین کنند. برای مثال کارمندان UberEats از خودروی خود برای جابجایی مسافر استفاده می‌کنند و سپس بسته غذا را به شما تحویل می‌دهند. آیا پس از پیاده شدن مسافر، خودرو ضدعفونی می‌شود؟ اگر راننده از صندوق عقب برای حمل غذا استفاده کند، آیا این فضا دارای دمای مناسبی است؟

هرچقدر هم در زمان پخت غذا مسائل بهداشتی رعایت شوند و همچنین آن را بدون تماس تحویل داد، تضمینی وجود ندارد که این بسته غذا کاملا بهداشتی حمل شود و در اختیار کاربر قرار بگیرد. با توجه به این موارد، استارتاپ‌های تحویل غذا کار خود را با ریسک انجام می‌دهند و خطر شیوع کرونا همچنان وجود دارد، البته با روش پیشنهادی وان تان می‌توان تا حد زیادی مانع از ابتلا به کرونا شد. علاوه بر مشتری، رستوران‌ها نیز می‌توانند از ظروفی استفاده کنند که امکان گرم کردن مستقیم غذا را فراهم می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    دیجیاتو ازتون خواهش میکنم یک پست بزارید راجب این سایت ها که موبایل سفارشی از چین میارن مثل موبوتل بست چاینا و...پست بزارید داستان اینا چیه

مطالب پیشنهادی