ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارخانه‌های چینی آماده‌اند، اما آیا کسی در دوران کرونا آیفون جدید می‌خواهد؟

در حالی که اقتصاد چین پس از ماه‌ها، در حال بازگشت به شرایط عادی است، کارخانه‌های تولید آیفون و قطعات اولیه برای محصولات اپل هم در حال بازگشایی و آماده شدن برای تولید گسترده آیفون ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

در حالی که اقتصاد چین پس از ماه‌ها، در حال بازگشت به شرایط عادی است، کارخانه‌های تولید آیفون و قطعات اولیه برای محصولات اپل هم در حال بازگشایی و آماده شدن برای تولید گسترده آیفون 5G هستند که قرار است در سپتامبر معرفی شود. اما نگرانی اصلی تامین کنندگان قطعات آیفون، تقاضای مورد نیاز برای محصولات اپل در دوره‌ی فعلی است؛ زمانی که جهان در یک مبارزه تمام عیار با کرونا به سر می‌برد.

رویترز در گزارشی به همین موضوع پرداخته و مدیر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تامین کننده قطعات برای اپل، بدون اینکه نامش فاش شود، به این خبرگزاری اعلام کرده که سفارش‌های فصل منتهی به ماه مارس، تا ۱۸ درصد کاهش داشته‌اند. این کاهش در واقع برای زمانی است که کل جهان هنوز به شکل کنونی وارد چالش با ویروس کرونا نشده است.

از سوی دیگر، آماده سازی برای تولید آیفون 5G که قرار بود مانند هر سال در سپتامبر معرفی شود هم متوقف شده است. هرچند این مدیر شرکت تامین کننده قطعات برای اپل گفته است که شاید شرکت آمریکایی تصمیم بگیرد مانند هر سال آیفون را در زمان مقرر معرفی کند. با این حال دغدغه‌ی اصلی در چین موضوع دیگری است. او گفته است: «این روزها در چین دیگر کسی درباره کمبود نیروی انسانی یا مواد اولیه صحبت نمی‌کند. حالا همه به این مسئله فکر می‌کنند که آیا تقاضا از آمریکا و اروپا مانند گذشته خواهد بود یا خیر.»

این گزارش همچنین روایت می‌کند که یک تامین کننده‌ی نمایشگر که قبلا پیش‌بینی تولید ۷۰ میلیون نمایشگر برای آیفون‌های جدید را داشته، حالا پیش‌بینی خود را به ۵۸ میلیون واحد تقلیل داده و بخشی از نیروی کار خود را نیز در کارخانه‌ای در ویتنام، تعدیل کرده است.

ماه گذشته بود که اپل، تمام فروشگاه‌های خود را در سراسر جهان تعطیل کرد. حالا با شرایط همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، و تعطیلی بخش‌های گسترده‌ای از اقتصاد آمریکا و اروپا که باعث تعدیل گسترده در سطح جهانی هم شده، مشخص نیست که چه زمان اپل دوباره با تقاضای گسترده برای سودآورترین محصول خود روبه‌رو شود. همه این‌ها در حالی است که این شرکت می‌تواند با چالش‌‌های دیگری هم از سوی زنجیره تامین در مالزی و ویتنام مواجه شود، چراکه آن‌ها هنوز مانند چین، از اوج بحران عبور نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    اینترنتی سفارش میدن موبایل

  • babakmo
    babakmo | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    واقعا با این تغییرات محدود هر ۲ سال یه گوشی معرفی بشه

  • parsarezaee۳۳۲
    parsarezaee۳۳۲ | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    باو خودتون یه دوربین بچسبونین پشت این اپل آخریه، میشه اپل جدید، دوتا دوربین اضافه کنین میشه نسخه پلاسش

مطالب پیشنهادی