ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه آرتمیس ناسا
علمی

ناسا اسپیس ایکس را برای ارسال محموله‌ها به مدار ماه انتخاب کرد

به زودی و در چند سال آتی اسپیس ایکس محموله هایی را به فراتر از ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می کند. ناسا طی یک قرارداد این کمپانی را مسئول ارسال محموله های حیاتی، تجهیزات ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

به زودی و در چند سال آتی اسپیس ایکس محموله هایی را به فراتر از ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می کند. ناسا طی یک قرارداد این کمپانی را مسئول ارسال محموله های حیاتی، تجهیزات آزمایشات علمی و دیگر محموله ها به دروازه ماه کرده است. دروازه ماه قرار است به عنوان نقطه آغازی برای ماموریت ها به سمت قطب جنوب ماه تحت مأموریت آرتمیس باشد.

پروژه آرتمیس بازگشت انسان ها به ماه را ممکن می کند اما این بار پای انسان ها به بخشی از ماه باز می شود که تاکنون هیچ بشری به آن قدم نگذاشته؛ قطب جنوب ماه. یکی از بخش های پروژه آرتمیس مدار گردی است که با گردش به دور ماه امکانات متعددی از جمله آزمایش های علمی را ممکن می کند. علاوه بر این سفینه ای که قرار است روی ماه فرود آید ابتدا به مدارگرد متصل شده و سپس به سمت قطب جنوب ماه روانه می شود.

پروژه آرتمیس ناسا
گروه ترتل و خانم یاسمین مقبلی در وسط از فضانوردان پروژه آرتمیس

اسپیس ایکس قرار است حداقل دو ماموریت را در زمانی که ایستگاه مداری ماه آغاز به کار کرد انجام دهد. متخصصان ناسا قصد دارند کار ساخت ایستگاه مدار گرد را از سال 2202 آغاز کنند.

اسپیس ایکس از مدلی از کپسول دراگون استفاده خواهد کرد که با نمونه ای که در ماموریت های ایستگاه فضایی استفاده می شود متفاوت است. این کپسول می تواند بیش از 5 تن بار را به سمت ماموریت دروازه ماه ارسال کند. به منظور ارسال کپسول از راکت فالکون هِوی اسپیس ایکس استفاده خواهد شد.

کپسول های دراگون که به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شوند به مدت تنها چند هفته به این ایستگاه متصل می مانند. اما کپسول های ارسال شده به سمت ماه برای 6 تا 12 ماه به ایستگاه مداری آرتمیس متصل خواهند ماند.

مدیر عملیات اسپیس ایکس درباره این همکاری با ناسا اعلام کرده:

«بازگشت به ماه و پشتیبانی از کاوش های فضایی آینده نیاز به تحویل مقرون به صرفه مقادیر قابل توجهی محموله دارد. به واسطه مشارکت ما با ناسا، اسپیس ایکس محموله های حیاتی و تحقیقات علمی را از سال 2012 به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده و اکنون این افتخار را داریم که فعالیت های خود را در فراتر از مدار زمین ادامه دهیم و محموله آرتمیس را به دروازه [ماه] حمل کنیم».

 

در باره پروژه آرتمیس بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی