ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

حذف توییت رئیس جمهورهای برزیل و ونزوئلا به دلیل انتشار اطلاعات غلط در مورد کرونا

توییتر در اسفند ماه از سیاست های جدید خود برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی مربوط به ویروس کرونا خبر داده بود و اخیراً با حذف توییت های رئیس جمهورهای دو کشور برزیل و ونزوئلا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

توییتر در اسفند ماه از سیاست های جدید خود برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی مربوط به ویروس کرونا خبر داده بود و اخیراً با حذف توییت های رئیس جمهورهای دو کشور برزیل و ونزوئلا و نیز «رودی جولیانی»، شهردارد سابق نیویورک نشان داده که در این زمینه کاملاً جدی است.

بر اساس اعلام توییتر هر توییتی که خطر انتقال ویروس کرونا را افزایش دهد حذف می‌شود. سیاست های جدید این شبکه اجتماعی شامل مقابله با هرگونه اخبار جعلی ویروس کرونا، از جمله حذف توییت‌هایی با محتوای «درمان، پیشگیری و تشخیص غلط و نادرست» می‌شوند.

در روز دوشنبه هفته جاری دو توییت «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل که شامل ویدیوهایی با اشاره به داروی هیدروکسی کلروکین و پایانی بر تلاش فاصله گذاری اجتماعی بود از این شبکه اجتماعی حذف شد. در توضیح باید گفت که هر تاثیر دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین بر درمان بیماران مبتلا به کووید-19 هنوز تایید نشده است. رئیس جمهور برزیل در یکی از ویدیوها می گوید که از برزیلی ها شنیده که می خواهند به سر کارشان باز گردند. او همچنین اعلام کرده بود که «برزیل نمی تواند متوقف شود؛ در غیر این صورت ما به ونزوئولا تبدیل خواهیم شد».

کرونا

علاوه بر این فیسبوک هم در روز دوشنبه ویدیویی از بولسونارو را از این شبکه اجتماعی و نیز اینستاگرام حذف کرده است. فیسبوک در این باره اعلام کرده: «ما محتوایی که استانداردهای جامعه ما را نقض می کنند از فیسبوک و اینستاگرام حذف می کنیم و اجازه [انتشار] اطلاعات غلط که می توانند به آسیب جسمی منجر شوند را نمی دهیم». دلیل حذف این ویدیو نیز تایید هیدروکسی کلروکین توسط بولسونارو بوده است.

توییتر همچنین پیش از این توییت دیگری از «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا را حذف کرده بود. مادورو پادزهری را تایید کرده بود که به گفته او می تواند ژن های عفونی ویروس کرونا را از بین ببرد. علاوه بر این توییت «رودی جولیانی» حذف شده بود که در آن به نقل از فرد دیگری اعلام کرده بود نرخ درمان کووید-19 توسط هیدروکسی کلروکین به میزان 100 درصد بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی