ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تا پایان ۲۰۲۰ تولید پنل‌های LCD را کنار می‌گذارد

«سامسونگ دیسپلی» یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل نمایشگر در جهان، تصمیم گرفته است تا به کار خطوط تولید پنل‌های LCD پایان دهد. آنطور که خبرگزاری رویترز از قول یک سخنگوی سامسونگ نقل می‌کند، شرکت کره‌ای LCDهای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

«سامسونگ دیسپلی» یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل نمایشگر در جهان، تصمیم گرفته است تا به کار خطوط تولید پنل‌های LCD پایان دهد.

آنطور که خبرگزاری رویترز از قول یک سخنگوی سامسونگ نقل می‌کند، شرکت کره‌ای LCDهای سفارش داده شده را تا پایان سال جاری تحول خواهد داد و پس از آن این تکنولوژی را کنار می‌گذارد.

سامسونگ دیسپلی، یکی از تامین‌کنندگان اصلی نمایشگر برای آیفون‌های اپل است و با شدت گرفتن مهاجرت اپل به نمایشگرهای OLED و کاهش درخواست جهانی برای پنل‌های LCD، این شرکت به دنبال تغییر است.

سامسونگ تقریبا ۶ ماه پیش و در اکتبر سال گذشته، گفته بود که بیشتر از ۱۰.۷ میلیارد دلار برای به روز رسانی خط تولید پنل‌های نمایشگر و بخش تحقیق و توسعه هزینه خواهد کرد. این بودجه، برای یک بازه زمانی ۵ ساله در نظر گرفته شده بود و بخشی از هدف اصلی آن، تغییر خط تولید LCD به تکنولوژی «کوانتوم دات» بود.

سامسونگ در حال حاضر ۲ خط تولید پنل نمایشگر LCD در کره جنوبی دارد و از سوی دیگر ۲ کارخانه کامل را در چین به تولید پنل LCD اختصاص داده است. «ال جی دیسپلی»، رقیب اصلی سامسونگ نیز اوایل سال میلادی جاری اعلام کرد بود که تا پایان ۲۰۲۰، تولید پنل‌های تلویزیون LCD برای مصرف داخلی را متوقف می‌کند؛ هرچند سامسونگ به شکل کلی قصد فراموشی این تکنولوژی را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

    لازم به ذکر است که بجای LCD از QD-OLED قراره استفاده کنه که تو خبر اصلا اشاره ای بهش نشد

    • Khan
      Khan | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

      نوشته که کوانتوم دات. همینه که تو هم نوشتی

      • herogame
        herogame | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

        QD با QD-OLED فرق میکنه! QD تکنولوژی که توی تلویزیون های LCD یا همون LED هم بکار رفته و میره توسط سامسونگ.

مطالب پیشنهادی