ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر مایکروسافت اج
تکنولوژی

مرورگر مایکروسافت اج به تب‌های عمودی مجهز می‌شود؛ ایده‌آل برای نسبت تصویر 16:9

مرورگر مایکروسافت اج در مقایسه با مرورگر کروم محبوبیت بسیار کمتری دارد، اما این موضوع باعث نشده مایکروسافت از توسعه آن دست بردارد. حال مایکروسافت اعلام می‌کند که این مرورگر به تب‌های عمودی مجهز می‌شود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

مرورگر مایکروسافت اج در مقایسه با مرورگر کروم محبوبیت بسیار کمتری دارد، اما این موضوع باعث نشده مایکروسافت از توسعه آن دست بردارد. حال مایکروسافت اعلام می‌کند که این مرورگر به تب‌های عمودی مجهز می‌شود و همچنین از ردیابی کاربران جلوگیری می‌کند.

تب‌های عمودی، مرورگر اج را از مرورگرهای کروم و فایرفاکس متمایز می‌کند. این مرورگر که بر اساس کرومیوم توسعه پیدا کرده، امکان بررسی ویژگی‌های جدید را برای کاربران اینسایدر فراهم می‌کند. این ویژگی در ماه‌های آینده در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

تب‌های عمودی باعث می‌شود کاربران به راحتی میان آن‌ها جابجا شوند. لیست تب‌ها، فاوآیکون و نام هر وب‌سایت را به نمایش می‌گذارد. این موضوع مانع از باز کردن اشتباهی تب‌ها می‌شود.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که هم اکنون مرورگر مایکروسافت اج در دسکتاپ از آن بهره می‌برد، Collections نام دارد. کاربران می‌توانند مقالات را وارد این بخش کرده و سپس اج آن‌ها را به گونه‌ای که برای کاربر خوشایند باشد، مرتب می‌کند. این فرایند دسترسی به آن‌ها و همچنین پرینت کردن مقالات را ساده‌تر می‌کند.

مرورگر مایکروسافت اج

به گفته مایکروسافت، این ویژگی در آینده نزدیک برای نسخه موبایل اج عرضه خواهد شد. این قابلیت برای کاربرانی که توسط گوشی‌های هوشمند تحقیقات انجام می‌دهند، کارآمد خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید اج، جلوگیری از ردیابی کاربران است. افراد می‌توانند تنظیمات امنیتی مرورگر را به گونه‌ای تنظیم کنند که وب‌سایت‌ها قادر به ردیابی آن‌ها نباشند. در صورتی که پسورد شما در دارک وب فاش شود، قابلیت Password Monitor آن را اطلاع می‌دهد.

ویژگی‌های جدید اج نشان‌دهنده جدیت مایکروسافت برای رقابت با مرورگرهای گوگل و موزیلا است. رقابت میان شرکت‌های مختلف، در نهایت به نفع مصرف‌کننده خواهد بود چرا که ویژگی‌های جدیدی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • feri1024
    feri1024 | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

    مرورگر مایکروسافت اج در مقایسه با مرورگر کروم محبوبیت بسیار کمتری دارد
    دیجیاتو قشنگ معلومه با اج دشمنی دارید!!! داداش این یه مرورگر تازه ساخته شدس. و نباید به این زودی از نظر محبوبیت با بقیه مقایسه شه

  • poison1364
    poison1364 | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

    فعلا که ویندوز با آپدیتای جدیدش بیچاره امون کرده! عملا همه موش آزمایشگاهی شدند.. دیگه فقط خطای صفحه آبی های هر لحظه ای کم بود تو این اوضاع!!

    • feri1024
      feri1024 | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

      ما این مشکلات رو نداریم! صفحه آبی احتمالا مشکل از سخت افزار شما باشه

      • poison1364
        poison1364 | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

        بله مشکل از عدم انطباق سخت افزاره.. چون چیپ کارت گرافیکم سری ۶ amd رادئونه با آپدیت جدید ویندوز سازگار نیست!!! تغییر و بروزرسانی درایور هم کارساز نیست.. مایکروسافت ماه هاست از این باگ ها زیاد داره و دائما عذرخواهی میکنه و درخواست صبر میکنه

  • محمد
    محمد | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

    این که ویژگی جدیدی نیست نسخه‌های قدیمی opera (قبل ۱۵) تمام اجزاء مرورگر قابلیت جابه‌جایی داشت یادش بخیر من خودم وقتی تب‌هام زیاد میشد tab bar رو عمودی میکردم تا راحت‌تر تب مورد نظر رو پیدا کنم امروزه که اکثر سایت‌ها ریسپانسیو شدند این قابلیت کاربردی‌تر هم خواهد شد

مطالب پیشنهادی