ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی تاشو
موبایل

مدیرعامل هواوی: گوشی‌های تاشو گران‌تر از آن هستند که سود داشته باشند

شاید تصور کنید گوشی های تاشو با قیمت های گاه چند هزار دلاری سود فراوانی را برای شرکت های تولید کننده به همراه دارند اما اظهار نظرهای اخیر مدیر عامل هواوی در یک کنفرانس مطبوعاتی خلاف ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

شاید تصور کنید گوشی های تاشو با قیمت های گاه چند هزار دلاری سود فراوانی را برای شرکت های تولید کننده به همراه دارند اما اظهار نظرهای اخیر مدیر عامل هواوی در یک کنفرانس مطبوعاتی خلاف این موضوع را نشان می دهد. اما در این صورت چرا هواوی به تولید گوشی تاشو ادامه می دهد؟

هواوی در اسفند ماه 1398 گوشی تاشو جدید خود یعنی هواوی میت Xs را معرفی کرد. با این حال «ریچارد یو» مدیرعامل این شرکت معتقد است که نمایشگر گوشی های تاشو در حال حاضر آن قدر گران هستند و در نتیجه در عمل امکان سوددهی آنها وجود ندارد. اما به چندین دلیل هواوی همچنان روی تولید این گوشی ها کار می کند؟ در واقع باید گفت که هدف این کمپانی از تولید چنین محصولاتی همگام شدن با جدیدترین تکنولوژی های روز در بازار گوشی های هوشمند است و گوشی تاشو هم قطعا در حال حاضر تکنولوژی بسیار پیشرفته و جدیدی به شمار می آید.

موضوع دیگر مسئله «شهرت» است. در کنار هواوی، موتورولا و سامسونگ هم گوشی های تاشو خود را عرضه کرده اند. شرکت کمتر شناخته شده رویول هم اخیراً فلکس پای 2 را معرفی کرده است. به همین دلیل هواوی هم تلاش می کند در کنار سامسونگ و موتورولا به عنوان دو بازیگر اصلی دیگر این عرصه، با تولید گوشی های تاشو شهرت خود را حفظ کند.

هواوی اگر بخواهد در بازار گوشی های هوشمند رقابت کند چاره ای جز رقابت با سامسونگ ندارد چرا که شکی نیست که سامسونگ در حال حاضر در بازار گوشی های اندرویدی نام و نشان خوبی برای خود دست و پا کرده است. این موضوع از آنجایی مشهود است که سامسونگ تلاش کرد اولین نسل از گلکسی فولد را پیش از عرضه گوشی تاشو هواوی روانه بازار کند. حتی «دی.جی کو» مدیر اجرایی سامسونگ اعلام کرده بود که شرکتش نمی خواهد هواوی پیش از آنها محصول خود را روانه بازار کند. دلیل این موضوع به شهرت باز می گردد و معمولاً شرکتی که دوم باشد در مقایسه با رقیب بازنده محسوب می شود.

اما یک مورد دیگر که موجب شده هواوی هم چنان به تولید گوشی های تاشو ادامه دهد این است که بگوید: «من هم در بازی هستم». برای این موضوع هم شواهدی وجود دارد. چند سال قبل مدیر اجرایی هواوی گفته بود که هیچ دلیل موجهی برای وجود ساعت های هوشمند وجود ندارد. اما بعدها نظر این شرکت تغییر کرد و ساعت های هوشمند هواوی روانه بازار شدند. اما دلیل عرضه ساعت های هوشمند توسط هواوی چه بود؟ سود؟ شهرت؟ شاید هم این که این کمپانی می خواست به همگان نشان دهد: «من هم در بازی هستم».

در نهایت به نظر می رسد هواوی قصد ندارد از آینده گوشی های هوشمند کنار گذاشته شود. تنها راهی که شرکت ها بتوانند در زمینه گوشی های تاشو رقابت کنند معرفی حداقل یکی از آنها به بازار است. در این زمینه هواوی با معرفی دو گوشی تاشو، از برخی رقبا جلوتر قرار گرفته است.

در کنفرانس مطبوعاتی همچنین از ریچارد یو سوال شده که آیا در آینده نزدیک قیمت گوشی های تاشو به اندازه گوشی های معمول خواهد رسید یا خیر. او در پاسخ گفته: «تصور می کنم ما نیاز به یک سال یا شاید یک سال و نیم و شاید هم دو سال داریم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

    برادر پابلو خوب کرد .
    این قیمتای نجومیشون خیلی وحشتناکه ...

مطالب پیشنهادی