داستان «پل پوگبا»: هافبک گران‌قیمت شیاطین سرخ و تیم ملی فرانسه

داستان «پل پوگبا»: هافبک گران‌قیمت شیاطین سرخ و تیم ملی فرانسه

پل پوگبا (Paul Labile Pogba) هافبک گران قیمت باشگاه منچستر یونایتد انگلستان و تیم ملی فرانسه است. او را یکی از گران قیمت ترین هافبک های مستطیل سبز در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی می دانند. پل پوگبا بازیکن ۱۹۱ سانتی متری است و بدن ورزیده ای دارد. با ۸۳ کیلو وزن به طور متوسط، از دونده ترین هافبک های میانی اروپا محسوب می شود.

همسر پل پوگبا، ماریا زولای (Maria Zulay)، مدل و طراح دکوراسیون داخلی بوده و اخیرا فرزندش به دنیا آمده است. او در سال های اخیر در شهر منچستر انگلیس در خانه ای لوکس و گران قیمت زندگی می کند که بعضا در اینستاگرامش، تصاویری از آن را به اشتراک می گذارد. پول پوگبا بش از ۴۰ میلیون دنبال کننده در اینستاگرامش دارد و قریب به ۱۰۰۰ عکس از فعالیت های فوتبالی و اجتماعیش به اشتراک گذاشت.

درآمدش در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱۵ میلیون پوند اعلام شد. پاس های شگفت انگیز پل پوگبا در جام جهانی و لیگ جزیره و به خصوص سری آ ایتالیا، بسیاری از عاشقان فوتبال را مبهوت هنرنمایی او در مستطیل سبز کرده است. از رئال مادرید به عنوان مقصد بعدی پل پوگبا در سال های ٖآینده نام می برند که در درآمد زایی تبلیغاتی رئال و منچستر، نقش بسیاری ایفا می کند.

متولد لنی سورمرن فرانسه در سال ۱۹۹۳ میلادی بوده و یکی از بهترین هافبک های دفاعی سال های اخیر به شمار می رود. نقش آفرینی فوق العاده پل پوگبا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سبب شد تا پس از ۲۰ سال، جام قهرمانی در دستان فرانسوی ها باشد. درخشش پول پوگبا در سال های اخیر، تحسین برانگیز بوده و او با رقم ۱۰۵ میلیون یورو از یوونتوس به منچستر یونایند بازگشت.

او را مثل عثمان دمبله و لیونل مسی و کریس رونالدو، از گران قیمت ترین بازیکنان قرن بیست و یکم لقب داده اند. بازگشت پل پوگبا به جهنم اولدترافورد سبب شد تا در نخستین حضورش، جام حذفی انگلستان و لیگ اروپا را با شیاطین سرخ، بالای سر ببرد.

پل پوگبا در پست هافبک میانی، هافبک دفاعی و هافبک تهاجمی، بازیکن باهوش و دونده ای است و در یک دهه اخیر، توانسته افتخارات زیادی را به کارنامه فوتبالی خود اضافه کند. نقش فوق العاده پل پوگبا در قهرمانی های پیاپی یووه در سری آ و جام حذفی و سوپر جام ایتالیا در سال های اخیر، بخشی از کارنامه موفق گران قیمت ترین مهاجم سیاه پوست حاضر جهان به شمار می رود.

کلکسیون تصاویر همسر پل پوگبا (ماریا زولای) که نشان می دهد علاقه زیادی به مدلینگ دارد

شماره شش کنون باشگاه منچستر یونایتد انگلستان، یکی از ثروتمند ترین بازیکنان لیگ جزیره است. والدینش اصالت گینه ای دارند و دو برادر بزرگ تر از خود داشت که عشق فوتبال بودند. بازی پل پوگبا از تیم روآسیان شروع شد و پس از ۱۵ سال به شیاطین سرخ رسید.

خوزه مورینیو، سرمربی صاحب نام باشگاه های فوتبال اروپا در دهه دوم قرن بیست و یکم از جمله منچستر یونایتد انگلستان درباره پل پوگبا به اسکای اسپرت در سال ۲۰۱۶ میلادی گفته بود که آلبرت انیشتن می توانست درباره پل پوگبا قضاوت کند.

سابقه فوتبال حرفه ای پول پوگبا

پل پوگبا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ میلادی در باشگاه روآسیان بری توپ زد. سپس به مدت یکسال به تیم تروسی رفت و ۲ سال هم برای لو آور بازی کرد. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ برای منچستری ها توپ زد که ۳ گل را به ثمر رساند. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ نیز برای یوونتوس توپ زد که ماحصل ۴ سال فعالیتش در این باشگاه، به ثمر رساندن ۲۸ گل در ۱۲۴ بازی بود. او از سال ۲۰۱۶ برای شیاطین سرخ توپ می زند و تا کنون در ۹۸ بازی که به میدان رفته است، ۲۴ گل وارد دروازه حریفان کرده است.

پل پوگبا در تیم ملی فرانسه این بازیکن سیه چرده فرانسوی، از سال ۲۰۰۸ میلادی برای تیم زیر ۱۶ سال فرانسه به میدان رفت. تا سال ۲۰۱۳ برای تیم جوانان فرانسه بازی می کرد و توانست ۸ گل به ثمر برساند. پول پوگبا از سال ۲۰۱۳ تا کنون در ۶۹ بازی برای تیم ملی فرانسه به میدان رفته است و ۱۰ گل به ثمر رسانده که یکی از آن ها، در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل کرواسی بود.

پول پوگبا در سال ۲۰۱۷ از عوامل موثر در قهرمانی منچستر یونایتد در قهرمانی در لیگ اروپا بود. مخصوصا که یکی از گل های تیمش در برابر آژاکس را به ثمر رسانده بود.

اطلاعات تخصصی پول پوگبا در سایت لیگ فرانسه در این لینک در دسترس می باشد.

پول پوگبا
از کلکسیون تصاویر ماریا زولای و همسرش پل پوگبا در جت خصوصی

اینستاگرام پل پوگبا و اینستاگرام همسر پل پوگبا 

برای مشاهده تصاویر خصوصی و سبک زندگی و حاشیه های پر رنگ تر از متن پول پوگبا، به صفحه اینستاگرام چند میلیون فالوئری او در نشانی:  www.instagram.com/paulpogba مراجعه کنید. همچنان صفحه کریستیانو رونالدو، مهاجم سابق رئال مادرید و مهاجم فعلی یوونتوس و تیم ملی پرتغال، در صدر پربیننده ترین و پر فالوئر ترین صفحات اینستاگرام قرار دارد.

پل پوگبا
اینستانوشته مفهومی از پل پوگبا که به مناسبت روز مادر منتشر کرد و روایتی است از حضرت مسیح درباره مقام و منزلت مادران. اینستانوشته ای با ۲.۵میلیون لایک
اینستانوشته ای در صفحه ماریا زولای که مربوط است به زمان تولد فرزندش در بیمارستانی در شهر لندن در ژانویه۲۰۲۰ میلادی

برای مشاهده زندگی خصوصی و فعالیت های ورزشی و تمرینات پل پوگبا به خصوص فعالیت هایش در دوران قرنطینه کرونا در انگلستان، به اینستاگرام خود و همسرش مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود