ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی جزئیات پوسته EMUI 10.1 را تشریح کرد؛ طراحی روان‌تر و دستیار هوشمند سلیا

شکی نیست که با محدودیت هایی که در زمینه استفاده از سرویس های گوگل بر هواوی اعمال شده این شرکت کار روی نرم افزارهای خود با جدیت بیشتری از پیش دنبال می کند. این شرکت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

شکی نیست که با محدودیت هایی که در زمینه استفاده از سرویس های گوگل بر هواوی اعمال شده این شرکت کار روی نرم افزارهای خود با جدیت بیشتری از پیش دنبال می کند. این شرکت در حالی که در تلاش است به سرویس موبایل خود رونق دهد قابلیت های نسخه 10.1 رابط کاربری اختصاصی موبایل هایش (EMUI) را تشریح کرده است.

از گوشی هایی که از EMUI 10.1 بهره می برد هواوی پی 40 پرو است که مدت اندکی از معرفی اش می گذرد. کمپانی چینی بهبودهای متعددی را در این نسخه پوسته خود اعمال کرده که موجب شده حرکت در رابط کاربری و اسکرول ها حسی طبیعی تر از قبل داشته باشند.

ویژگی Multi-Window تغییراتی را تجربه کرده است. یکی از قابلیت های پنجره شناور، کشیدن و رها کردن عکس ها، متن و حتی فایل ها بین اپ های مختلف است. همچنین هواوی یک نوار کناری را در نظر گرفته که با سوایپ کردن آن از گوشه های نمایشگر می توان پنجره های شناور را به سرعت فعال کرد.

قابلیت Multi-Device Control Panel که با سوایپ کردن از گوشه های پایینی نمایشگر قابل دسترس است امکان اتصال ساده به دستگاه های دیگر را فراهم می کند. با کمک این بخش می توان دستگاه های اینترنت اشیا را کنترل کرد یا تنظیمات مربوط به اتصال چند نمایشگر را تغییر داد.

Huawei MeeTime اپلیکیشن ویدیو کنفرانس ویژه این کمپانی به حساب می آید و می توان آن را پاسخی به سرویس های فیس تایم و گوگل Duo در نظر گرفت. این اپلیکیشن تمرکز بالایی بر به اشتراک گذاری تصویر نمایشگر و بهبود همکاری افراد دارد. به گفته هواوی همچنین برای شرایط نور ضعیف و نیز اتصال های ضعیف اینترنت بهینه سازی شده است. هواوی همچنین مشتاق است می تایم را به یک پلتفرم انعطاف پذیر و سازگار با دیگر دستگاه ها بدل کند.

کمپانی چینی همچنین با جدیت روی دستیار هوشمند جدید خود به نام Celia کار می کند. برای فعال کردن این دستیار کافی است بگویید: «Hey Celia» یا کلید پاور گوشی را به مدت طولانی فشار دهید. به گفته هواوی، دستیار هوشمند سلیا از قابلیت های پیشرفته ای نظیر تشخیص اشیا، کالری غذاها و ترجمه چهره به چهره بهره می برد. با این حال برای این که درباره تمامی قابلیت های سلیا قضاوت کنیم کمی زود است. انتظار می رود سلیا ابتدا در برخی از بازارهای کشورهای غربی از جمله بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، مکزیک، شیلی و کلمبیا عرضه شود و در نهایت راه خود را به بازارهای دیگر کشورها باز کند. هنوز زمان بندی مشخصی از عرضه این قابلیت در کشورهای مختلف اعلام نشده است.

هواوی در نهایت از عرضه EMUI 10.1 برای بیش از 30 مدل گوشی هوشمند خبر داده است. اولین گوشی ها، میت ایکس، سری هواوی میت 30 و سری هواوی پی 30 خواهند بود. همچنین باید اشاره کنیم که رابط کاربری Magic UI 3.1 در برخی گوشی های آنر هم از قابلیت های مشابه با EMUI 10.1 خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • matin Rock
    matin Rock | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

    بدونه سرویس گوگل اشتباه هستش خریدش برای من که اینطوره

مطالب پیشنهادی