ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی امیدوار است سرویس‌های گوگل به فروشگاه نرم‌افزاری‌اش اضافه شوند

شرکت هواوی امیدوار است تا بتواند اپلیکیشن و سرویس‌های گوگل را از طریق فروشگاه نرم افزاری خودش به نام «AppGallery» به کاربران موبایل‌هایش عرضه کند. این در حالی است که گوگل مجوز استفاده از سیستم عامل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

شرکت هواوی امیدوار است تا بتواند اپلیکیشن و سرویس‌های گوگل را از طریق فروشگاه نرم افزاری خودش به نام «AppGallery» به کاربران موبایل‌هایش عرضه کند. این در حالی است که گوگل مجوز استفاده از سیستم عامل «اندروید» را نیز به این شرکت نمی‌دهد.

ماجرا از این قرار است که سال ۲۰۱۹، هواوی از سوی آمریکا در یک لیست سیاه قرار گرفت و گوگل هم ملزم شد تا همکاری‌اش را با این برند چینی قطع کند. به همین شکل بود که دیگر گوگل، مجوز استفاده از اندروید را به هواوی نداد. بر همین اساس تاکنون دو موبایل Mate 30 و P40 با نسخه خام اندروید (AOSP) که همه به رایگان به آن دسترسی دارند منتشر می‌شوند؛ البته با روکش نرم‌افزاری EMUI. نکته اینجاست که در این نسخه خام اندروید، خبری از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل نیست.

شاید این اتفاق برای هواوی در چین چندان مهم نباشد، چراکه در هر صورت تمام سرویس‌های گوگل در چین مشمول فیلترینگ حکومت این کشور هستند، اما به هر حال هواوی می‌خواهد یک بازیگر بین‌المللی باشد. «اریک زو»، رییس هیات مدیره هواوی به خبرگزاری آمریکایی CNBC گفته است که قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه و نبود سرویس‌های گوگل باعث افت درآمد ۱۰ میلیارد دلاری هواوی در بخش محصولات مصرفی در سال ۲۰۱۹ شده است.

از یک سال پیش که هواوی وارد لیست سیاه شده، همواره اذعان داشته که مایل است از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل در موبایل‌هایش استفاده کند. اما اکنون به نظر می‌رسد که استراتژی تا حدی تغییر کرده. رییس هیات مدیره هواوی گفته است: «امیدواریم سرویس‌های گوگل از طریق AppGallery در دسترس باشند. دقیقاً همانطور که این سرویس‌ها از طریق App Store اپل در دسترس هستند.»

از سوی مقابل گوگل هنوز در رابطه با این درخواست، اظهار نظری نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

    دروغ سیزده قشنگی بود

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

    به همین خیال باش هواوی

مطالب پیشنهادی