ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قطعی اینترنت
تکنولوژی

آیا اینترنت به دلیل فشار زیاد از کار می‌افتد؟

دنیاگیری ویروس کرونا قرنطینه خانگی گسترده در سطح جهانی را به همراه داشته و بسیاری از کودکان، والدین و کارمندان، حالا خانه نشین شده اند. این اتفاق موجب شده استفاده از اینترنت به میزان بی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

دنیاگیری ویروس کرونا قرنطینه خانگی گسترده در سطح جهانی را به همراه داشته و بسیاری از کودکان، والدین و کارمندان، حالا خانه نشین شده اند. این اتفاق موجب شده استفاده از اینترنت به میزان بی سابقه ای افزایش پیدا کند. حتی سرویس هایی از جمله یوتیوب و نتفلیکس کیفیت استریم خود در اروپا را کاهش داده اند تا از افزایش بیش از حد بار اینترنت جلوگیری شود. اما با وجود تمام این فشارها بر اینترنت آیا ممکن است این شبکه جهانی ناگهان از کار افتد؟

به گفته متخصصان خرابی کامل اینترنت ممکن است با این حال بعید به نظر می رسد. حتی حمله سایبری یا قطعی کابل های زیر دریا که که بخش عظیمی از اطلاعات را منتقل می کنند به احتمال زیاد در مقایسه با فشار شدید روی اینترنت، باعث ایجاد اختلال های بیشتری خواهد شد.

با این حال باید در نظر داشت که هیچ چیز از جمله اینترنت در مقابل فشار کاری بیش از حد ایمن نیست. اما اینترنت بخش های پشتیبان بسیاری دارد که موجب می شود احتمال از کار افتادن تمام آن تنها به دلیل از دست رفتن یک سیستم بسیار کاهش یابد.

از کار افتادن اینترنت

مدیر ارشد فناوری شرکت اوکلا (مالک وب سایت اسپید تست که امکان سنجش سرعت اینترنت کاربران را فراهم می کند)، معتقد است که نگرانی اصلی از زیر ساخت های اینترنت نیست بلکه این کاربران نهایی (از جمله افراد یک خانواده) هستند که احتمالاً با تعداد بالا به یک وای فای متصل می شوند و در نهایت این موضوع به کاهش سرعت تمامی آنها منجر می شود. اوکلا همچنین دریافته که سرعت اینترنت مسکونی در اوایل ماه مارس سال جاری به ویژه در نیویورک و کالیفرنیا و کشورهای چین و ایتالیا که درگیر ویروس کووید-19 بوده اند کاهش یافته است.

ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISPها) هم با افزایش درخواست مواجه شده اند. به گفته شرکت فعال در حوزه امنیت وب کلادفلر، در ایالات متحده اوج درخواست ها در اینترنت معمولاً در ساعت 7:30 بوده که با مشاهده استریم شبکه ها در ارتباط بوده اما حالا زمان اوج در ساعت 11:00 صبح است و در عین حال بیشتر از مقدار قبلی طول می کشد. این موضوع نشان می دهد که سبک زندگی افراد به دنبال محدودیت های پیش آمده در اثر قرنطنه در حال تغییر است.

اما از سوی دیگر بسیاری از کمپانی هایی که برای ارائه خدمات خود به اینترنت وابسته هستند می توانند با افزایش سرورها و ظرفیت خطوط ارتباطی مشکلات ارائه خدمات به کاربران را کاهش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی