ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
نرم افزار و اپلیکیشن

اپل با تصاحب اپلیکیشن Dark Sky، نسخه اندرویدی آن را حذف می‌کند

اپلیکیشن Dark Sky توسط اپل خریداری شد. این شرکت قصد دارد نسخه مخصوص اندروید و Wear OS این برنامه پیش‌بینی آب و هوا را در تاریخ 11 تیر غیرفعال کند. در حال حاضر اپل قصد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

اپلیکیشن Dark Sky توسط اپل خریداری شد. این شرکت قصد دارد نسخه مخصوص اندروید و Wear OS این برنامه پیش‌بینی آب و هوا را در تاریخ 11 تیر غیرفعال کند.

در حال حاضر اپل قصد ندارد تغییراتی در نسخه iOS این اپلیکیشن ایجاد کند و کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغ 3.99 دلار، آن را از اپ استور خریداری کنند. برخلاف کاربران اپل، افرادی که از محصولات اندرویدی استفاده می‌کنند قادر به دانلود آن نخواهند بود، همچنین این برنامه برای Wear OS نیز در دسترس نیست. اگر هم اکنون از این اپلیکیشن در اندروید استفاده می‌کنید، تنها تا تاریخ 11 تیر روی دستگاه شما کارایی خواهد داشت. در صورتی که هزینه اشتراک پرداخت کرده باشید، Dark Sky این هزینه را به شما پس می‌دهد.

از سوی دیگر API برنامه دارک اسکای تا پایان سال 2021 کار می‌کند، اما این اپلیکیشن توسعه‌دهندگان جدید را قبول نخواهد کرد. با توجه به این موضوع، سایر اپلیکیشن‌ها قادر به استفاده از اطلاعات Dark Sky در اپلیکیشن‌های خود نخواهند بود.

اپل

حتی اگر از وب‌سایت دارک اسکای برای اطلاع از پیش‌بینی آب و هوا و مشاهده نقشه‌ها استفاده می‌کنید، این قابلیت نیز از 11 تیر غیرفعال می‌شود. تنها افرادی که دارای دستگاه با سیستم عامل iOS هستند، قادر به استفاده از این وب‌سایت پس از تاریخ 11 تیر خواهند بود. هم اکنون برند این برنامه درون وب‌سایت به «Dark Sky by Apple» تغییر کرده است.

هم بنیانگذار Dark Sky، «آدام گروسمن» در رابطه با فروش این برنامه اعلام کرده:

«هدف ما همیشه ارائه بهترین اطلاعات ممکن در رابطه با آب و هوا برای مردم در سراسر جهان بوده تا آن‌ها ایمن بمانند. ما برای انجام این کار، به حریم شخصی شما احترام می‌گذاریم. اپل بهترین محل برای تحقق این اهداف است. ما از این موضوع که می‌توانیم برنامه خود را در اختیار افراد بیشتری قرار دهیم و همچنین تاثیری بیشتری در این بخش داشته باشیم، هیجان زده هستیم.»

آمارهای موجود در گوگل پلی، نشان می‌دهد که این اپلیکیشن بیشتر از ۱ میلیون نصب فعال در سیستم عامل اندروید دارد که در آینده‌ای نزدیک غیرفعال می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Meysam.n
    Meysam.n | ۱۴ فروردین ۱۳۹۹

    اپل حسود??

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

    یعنی با عدم خدمت به اندرویدی ها دارید اطلاعات ما رو زیاد میکنید؟

  • کامی خان
    کامی خان | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

    اینا اگه زورشون میرسید اکسیژنم انحصاری میکردن فقط واسه دارندگان گوشی ایفون!

  • ehsan Rostamkhan
    ehsan Rostamkhan | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

    اپل باید آب و بریزه اونجا که میسوزه! هیچ وقت در طوله تاریخ انحصار طلبی جواب نداده و محکوم به فنا شده،خدارو شکر اندروید هست وگرنه آیفون الان اگه بدونه رقیب بود باید دوهزار دلار پول گوشی هاشو میدادیم!برنامه ها هم احتمالا هرکدوم خدا تومن قیمت داشت!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی