ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بودجه در برابر سهام: راه‌حل دولت تایوان برای نجات استارتاپ‌ها

شیوع کرونا ضررهای هنگفتی به شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در کشورهای مختلف زده است. دولت تایوان قصد دارد برای نجات استارتاپ‌های این کشور، به آن‌ها بودجه پرداخت کند، البته در ازای آن‌ سهام دریافت می‌کند. قرنطینه، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

شیوع کرونا ضررهای هنگفتی به شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در کشورهای مختلف زده است. دولت تایوان قصد دارد برای نجات استارتاپ‌های این کشور، به آن‌ها بودجه پرداخت کند، البته در ازای آن‌ سهام دریافت می‌کند.

قرنطینه، کاهش تقاضا و افزایش ریسک سرمایه‌گذاری باعث آسیب شدیدی به استارتاپ‌ها شده و آن‌ها به کمک‌های دولتی نیاز دارند. استارتاپ‌هایی که در تایوان از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، می‌توانند برای دریافت منابع مالی از دولت، از تاریخ 18 فروردین به مدت 6 ماه درخواست خود را تقدیم شورای توسعه ملی تایوان (NDC) کنند.

طبق این برنامه سرمایه‌گذاری، NDC در ازای دریافت سهام ترجیحی، به مدت 6 تا 12 ماه به استارتاپ‌ها بودجه پرداخت می‌کند. متقاضیان این برنامه باید توضیح دهند که چرا به عنوان یک استارتاپ شناخته می‌شوند، کرونا چگونه روی آن‌ها تاثیر گذاشته و در صورت دریافت بودجه چگونه از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این موارد، باید شرایط صدور سهام، قیمت، تبدیل و روش‌های بازخرید آن را نیز شرح دهند.

سخنگوی NDC اعلام کرده این شورا تعریف مشخصی برای استارتاپ ندارد و در این زمینه محدودیتی در نظر گرفته نشده. استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های مختلف شامل گردشگری، حمل و نقل، تولید، خدمات و موارد دیگر می‌توانند از این برنامه بهره‌مند شوند. محدودیتی برای تعداد متقاضیان یا بودجه وجود ندارد. همانطور که می‌توان حدس زد، مشاغل سنتی نمی‌توانند درخواست دریافت بودجه کنند.

تایوان تا به امروز راه‌های مختلفی را برای حمایت از کسب و کارها در این کشور ارائه داده است. «چن-هائو یو»، مدیر مرکز استراتژی بین‌المللی صنعت، علم و فناوری موسسه فناوری صنعتی تحت حمایت دولت تایوان اعلام کرده که این کشور بسته‌های متنوعی را برای افراد، خانواده‌ها و کسب و کارها در نظر گرفته است.

بر اساس اعلام یو، علاوه بر پرداخت سود و یارانه، ضمانت نامه‌های اعتباری افزایش پیدا می‌کنند، مدت زمان بازپرداخت وام‌های قدیمی تمدید شده و کمک‌های اساسی به افراد می‌شود. دولت همچنین به تحولات و تغییرات صنعتی میان مدت و بلندمدت در بخش‌هایی مانند تحقیق و توسعه کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی