ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حراج دوست داشتنی ترین خودروی پلیس جهان؛ با سوبارو 360 آشنا شوید

اولین دستگاه از سوبارو 360 در سال 1958 از خط تولید خارج شد. این خودرو به گونه ای طراحی شده بود که فولکس واگن بیتل را در ذهن تداعی می کرد و در واقع کپی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

اولین دستگاه از سوبارو 360 در سال 1958 از خط تولید خارج شد. این خودرو به گونه ای طراحی شده بود که فولکس واگن بیتل را در ذهن تداعی می کرد و در واقع کپی برداری ژاپنی ها از مدل فوق العاده پر فروش فولکس واگن محسوب می شود. این اتومبیل کوچک ژاپنی ها تا سال 1971 روی خط تولید قرار داشت و از جمله مشخصات آن باید به مواردی چون وزن 453 کیلوگرمی، سازه مونوکوک و موتور کم حجم دو سیلندر که در قسمت میانی نصب شده بود، اشاره کرد.

کمپانی سوبارو در طول 13 سال، بیش از 392 هزار دستگاه از 360 را تولید کرد. اما نکته جالب توجه اینکه در روزهای پایانی تولید، وزارت حمل و نقل کشور نیوزیلند اقدام به خرید یک دستگاه از این خودرو نمود و جالب تر آنکه آن را در اختیار پلیس قرار داد!

سوبارو 360

حال با گذشت حدود نیم قرن از آن تاریخ، شرکت معروف RM Sotheby's قصد دارد در روزهای آغازین ماه می و در شهر Elkhart ایندیانا همان مدلی از سوبارو 360 که در اختیار پلیس نیوزیلند بوده را به حراج بگذارد.

آنطور که اعلام شده، این خودروی پلیس دوست داشتنی در شرایط ایده آلی قرار دارد و رنگ آمیزی بدنه، آژیر، چراغ ها و حتی کلاه هایی که مامورین هنگام ماموریت استفاده می کردند، با شرایط اولیه یکی هستند.

خودروی پلیس

سوبارو 360 که بی شباهت به خودروهای کارتونی نیست، نیروی خود را از یک موتور 2 سیلندر دو زمانه دریافت می کند. این موتور توانایی تولید 25 اسب بخار قدرت را دارا بوده و نیروی آن از طریق گیربکس چهار سرعته دستی به سمت چرخ ها هدایت می شود.

سیستم تعلیق این خودرو هم در جلو هم در عقب از نوع میله پیچشی مستقل  است و وظیفه متوقف سازی را هم ترمزهای کاسه ای هیدرولیک در هر چهار چرخ بر عهده دارند.

با توجه به مشخصات ذکر شده، مسلما سوبارو 360 برای تعقیب و گریز مورد استفاده قرار نگرفته و به احتمال زیاد فقط با آن به گشت زنی در داخل شهر پرداخته شده است.

میزان کارکرد خودرو به مایل

این نخستین باری نیست که سوبارو 360 متعلق به پلیس نیوزیلند به حراج گذاشته می شود. این خودرو پیشتر در سال 2010 و در حراجی مونته ری کالیفرنیا که توسط شرکت RM Sotheby's برگزار شد، با قیمت 16,500 دلار به فروش رسیده است. با این حساب می توان حدس زد که قیمت جدید در همین حوالی یا کمی بیشتر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی