ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایرتگ
تکنولوژی

ردیاب بلوتوثی اپل در راه است؛ حضور «ایرتگ» در ویدیوی آموزشی رسمی

سال گذشته میلادی کد موجود در سیستم عامل iOS 13 به ردیاب هوشمند ایرتگ اشاره کرده بود و حالا اپل با انتشار ویدیویی، به صورت اتفاقی وجود آن را تایید کرده است. سال 2019 گزارشی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۰

سال گذشته میلادی کد موجود در سیستم عامل iOS 13 به ردیاب هوشمند ایرتگ اشاره کرده بود و حالا اپل با انتشار ویدیویی، به صورت اتفاقی وجود آن را تایید کرده است.

سال 2019 گزارشی از توسعه ردیاب بلوتوثی توسط شرکت اپل خبر می‌داد. این ردیاب هوشمند عملکردی مشابه با تایل (Tile) دارد. کاربران می‌توانند از این دستگاه کوچک برای پیدا کردن وسایل مختلف خود استفاده کنند. برای مثال شما می‌توانید تایل را به کلید یا کوله پشتی خود وصل کنید و سپس با استفاده از گوشی خود، آن را ردیابی کنید.

سال گذشته میلادی کدی در سیستم عامل iOS 13 پیدا شد که خبر از توسعه این ردیاب توسط اپل می‌داد. این ردیاب AirTags نام دارد. اپل به تازگی یک ویدیوی آموزش منتشر کرده که در آن نام ایرتگ قابل مشاهده است.

ایرتگ

در این ویدیوی آموزشی با عنوان «چگونه اطلاعات آیفون خود را پاک کنید» که البته هم اکنون حذف شده، نحوه غیرفعال کردن Find My iPhone آموزش داده می‌شود. در این بخش، گزینه‌ای به نام Enable Offline Finding وجود دارد که در توضیح آن، کلمه AirTags به چشم می‌خورد. توضیح این بخش به شرح زیر است:

«پیدا کردن آفلاین باعث می‌شود که این دستگاه و ایرتگ زمانی که به وای فای یا اینترنت موبایل وصل نیستید، پیدا شوند.»

در حال حاضر سیستم عامل iOS 13 امکان ردیابی آیفون گم شده را توسط سیگنال بلوتوث فراهم کرده که انتظار می‌رود ایرتگ نیز عملکرد مشابهی داشته باشد. ردیاب زمانی که به وسیله‌ای وصل می‌شود، یک سیگنال بلوتوث ارسال می‌کند که سایر دستگاه‌ها می‌توانند آن را دریافت کرده و به ردیابی آن کمک کنند.

هنوز نمی‌دانیم اپل چه زمانی این وسیله کوچک را معرفی می‌کند. این احتمال وجود دارد که AirTags همراه با گوشی آیفون 9 معرفی شود، البته شاید هم در کنفرانس WWDC 2020 با آن ملاقات کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی