ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیوع کرونا، فروش موبایل در ۲۰۲۰ را به کمترین میزان در یک دهه اخیر می‌رساند

شیوع کرونا تاثیر به شدت زیادی بر نحوه زندگی افراد و همینطور کسب‌وکارهای مختلف گذاشته است و در این میان سازندگان موبایل هم استثنا نیستند. یک موسسه تحلیلی پیش‌بینی می‌کند امسال به دلیل شیوع کرونا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

شیوع کرونا تاثیر به شدت زیادی بر نحوه زندگی افراد و همینطور کسب‌وکارهای مختلف گذاشته است و در این میان سازندگان موبایل هم استثنا نیستند. یک موسسه تحلیلی پیش‌بینی می‌کند امسال به دلیل شیوع کرونا به شکل جهانی، فروش موبایل در کمترین سطح یک دهه‌ی اخیر خواهد بود.

موسسه تحلیلی «CCS Insight» امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که در ۲۰۲۰ مجموعاً ۲۵۰ میلیون موبایل کمتر از سال ۲۰۱۹ به فروش خواهد رفت. این موسسه پیش‌بینی می‌کند که در مجموع، ۱.۲۶ میلیارد موبایل هوشمند به فروش رود که کمترین رقم در یک دهه‌ی اخیر است. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که امسال ۳۰۰ میلیون موبایل ساده هم فروخته شود. این آمار حکایت از یک کاهش فروش ۱۳ درصدی به نسبت سال ۲۰۱۹ دارد.

بر اساس این پیش‌بینی، بیشترین دوره‌ی کاهش فروش، مربوط به سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ خواهد بود که به تازگی وارد آن شده‌ایم. در این دوره، انتظار می‌رود که سازندگان موبایل به نسبت سال قبل با کاهش فروش ۲۹ درصدی روبه‌رو شوند؛ اما نهایتاً وضعیت نابه‌سامان شرکت‌های سازنده موبایل تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت و حتی بر فروش تعطیلات پایان سال میلادی آن‌ها نیز اثر شدیدی خواهد گذاشت.

این موسسه دلایل سقوط فروش موبایل در سال ۲۰۲۰ را در سه مسئله تشریح می‌کند:

  • از حالت عادی خارج شدن زندگی مردم باعث کاهش تقاضا از سوی مشتریان حقیقی و حقوقی شده است.
  • کاهش سرعت زنجیره تامین قطعات باعث ایجاد اختلال در کار تولیدکنندگان موبایل شده است.
  • اثری که اقتصاد جهانی دیده حتی بعد از پایان همه‌گیری کرونا ادامه خواهد داشت.

با این حال CCS Insight پیش‌بینی می‌کند که وضعیت بازار موبایل، به سرعت بهبود پیدا می‌کند. یکی از دلایل این موضوع، تمایل مردم برای خرید موبایل‌های 5G است. این موسسه پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۰، تعداد ۲۱۰ میلیون موبایل 5G فروخته خواهد شد که یک افزایش ۱۰ برابری نسبت به سال ۲۰۱۹ است.

این در حالیست که در سال ۲۰۲۴، فروش موبایل‌های 5G به ۱.۱۵ میلیارد دستگاه خواهد رسید که در ۵۸ درصد کل فروش موبایل در جهان خواهد بود. همین مسئله به احتمال زیاد گویای آن است که در سال‌های پیش رو، قیمت موبایل‌های 5G به شدت کاهش پیدا خواهد کرد، چرا که امروز سازندگان موبایل صرفاً برای پرچمدارهای خود یک نسخه 5G عرضه می‌کنند یا اساساً پرچمدار خود را با این تکنولوژی تجهیز می‌کنند که از قیمت بالایی برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی