ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

صدور اولین مجوز تست پادتن برای تشخیص کرونا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اولین مجوز برای آزمایش ابتلا به ویروس کووید-19 از طریق پادتنِ به دست آمده از خون را صادر کرده است. تست های معمول ابتلا به ویروس کرونا بر اساس ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اولین مجوز برای آزمایش ابتلا به ویروس کووید-19 از طریق پادتنِ به دست آمده از خون را صادر کرده است.

تست های معمول ابتلا به ویروس کرونا بر اساس نمونه برداری از داخل بینی یا گلوی بیمار انجام می شوند. آزمایش مبتنی بر پادتن می تواند پاسخی به دنیاگیری ویروس باشد. با این حال این روش عاری از خطا نیست.

آزمایش پادتن مورد بحث توسط شرکت سِلِکس ارائه شده و تنها در آزمایشگاه های معتبر قابل انجام است. گفته می شود برای تشخیص بیماری به این روش تنها به 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز است.

زمانی که یک فرد برای اولین بار به ویروس آلوده می شود، سیستم ایمنی بدن شروع به تولید پادتن ویژه آن ویروس می کند. با بررسی خون افراد می توان دریافت که آیا شخص دارای پادتن تولید شده برای ویروس کرونا هست یا خیر. در این صورت می توان به مدرکی دال بر آلوده شدن او دست یافت. با این حال تولید پادتن در بدن، به سرعت آغاز نمی شود و ممکن است تا زمانی که بیماری مسیر معمول خود را طی نکند، خبری از تولید پادتن نباشد. در نتیجه آزمایش مبتنی بر پادتن با این که می تواند خبر از بیمار بودن افراد بدهد اما به اندازه آزمایش های فعلی کارایی ندارد.

تست کرونا توسط پادتن

با وجود نقص آزمایش، مجوز صادر شده از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده نشان می دهد که مزایای استفاده از این روش، ارزش ریسک کردن را دارد. FDA همچنین به شرکت ها اجازه داده آزمایش های پادتن برای تشخیص ویروس کووید-19 را بدون نیاز به دریافت مجوز رسمی توزیع کنند با این حال بدون تایید، اجازه ندارند اعلام کنند که آزمایش آنها توانایی تشخیص بیماری را دارد.

در نهایت باید گفت که حتی با این که روش مبتنی بر پادتن، راهکار عالی برای تشخیص به حساب نمی آید اما در دوران همه گیری ویروس کرونا می تواند حیاتی باشد. این روش می تواند در تشخیص بیماران با یا بدون علائم شدید بیماری مفید باشد و در عین حال به ارائه آمارهای دقیق تر از تعداد مبتلایان کمک کند. در حال حاضر ده ها شرکت در ایالات متحده در حال کار روی آزمایش های پادتن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی