ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

یک فروم مخصوص فروش اطلاعات هک شده برای بار دوم هک شد

در دنیای وب فروم‌های زیادی برای فروش اطلاعات سرقتی وجود دارد، البته این فروم‌ها خود نیز مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند. به تازگی یکی از انجمن‌هایی که در زمینه خرید و فروش حساب‌های سرقتی اینستاگرام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

در دنیای وب فروم‌های زیادی برای فروش اطلاعات سرقتی وجود دارد، البته این فروم‌ها خود نیز مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند. به تازگی یکی از انجمن‌هایی که در زمینه خرید و فروش حساب‌های سرقتی اینستاگرام فعالیت گسترده‌ای دارد، برای دومین بار هک شده است.

OGUsers یکی از مشهورترین فروم‌های هک در اینترنت شناخته می‌شود که امروز برای دومین بار در طول یکسال، مورد حمله سایبری قرار گرفته. مدیر این انجمن اعلام کرده: «به نظر می‌رسد یک کاربر توانسته از طریق پوسته بارگذاری آواتار به نرم افزار فروم نفوذ و به دیتابیس سرور دسترسی پیدا کند.»

انتظار می‌رود این هکر اطلاعات بیش از 200 هزار کاربر این فروم را سرقت کرده باشد. پیش از اینکه فروم در حالت تعمیر قرار بگیرد، مدیران آن اعلام کردند که پسوردها را ریست کرده‌اند و از کاربران خواسته‌اند قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای را برای حساب‌های خود فعال کنند تا هکر قادر به استفاده از اطلاعات حساب آن‌ها نباشد.

هک

کاربران این فروم در زمینه سرقت حساب، اطلاعات زیادی دارند چراکه خود در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. این انجمن در سال ۲۰۱۸ با گزارشی که توسط وب‌سایت «مادربرد» منتشر شد، بیشتر شناخته و به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی فروش حساب‌های اینستاگرامی و آموزش در زمینه حمله تعویض سیم‌کارت مشهور و البته بدنام شد. همین بدنامی باعث شد تا این انجمن مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد.

این موضوع هک شدن آن در اردیبهشت 98 را در پی داشت. در آن زمان یک هکر توانسته بود اطلاعات 113 هزار کاربر انجمن را سرقت و هارد دیسک فروم را پاک کند. در نهایت اطلاعات کاربران در اختیار فروم رقیب قرار گرفت.

سرقت و فروش اطلاعات هکرها توسط هکرهای دیگر را می‌توان نوعی از عدالت معنی کرد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که معمولا این اطلاعات در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرند و از آن‌ها برای تحقیقات استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی