ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

یک امید تازه: آزمایش دو واکسن احتمالی کرونا در استرالیا آغاز شد

محققان استرالیایی آزمایش دو واکسن کرونا را آغاز کرده اند که احتمال می رود کاربردی باشند. گفته می شود این موضوع نقطه عطف مهمی در کنترل دنیاگیری ویروس است. به گزارش ایندیپندنت، آژانس ملی علوم ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۶

محققان استرالیایی آزمایش دو واکسن کرونا را آغاز کرده اند که احتمال می رود کاربردی باشند. گفته می شود این موضوع نقطه عطف مهمی در کنترل دنیاگیری ویروس است.

به گزارش ایندیپندنت، آژانس ملی علوم استرالیا اعلام کرده این دو واکسن توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت دارویی آمریکایی Inovio Pharmaceuticals ساخته شده اند.

آزمایش واکسن کرونا شامل تست روی نوعی راسوی اهلی است که گفته می شود در مقابل این ویروس آسیب پذیر است. آسیب پذیری این حیوان نسبت به ویروس کرونا به این دلیل است که گیرنده های خاص روی سلول های تنفسی آنها که ویروس به آنها متصل می شود مشابه انسان ها است. این آزمایشات توسط سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) در ملبورن انجام می شود.

دانشگاه آکسفورد واکسنی را بر مبنای ویروس معیوب تهیه کرده که شامل پروتئین های ضد ویروس کرونا است. با ورود این واکسن به بدن، سیستم ایمنی به آن واکنش نشان می دهد. به این ترتیب این واکسن باعث تکثیر ویروس نمی شود و خطر ابتلا ندارد. واکسن شرکت اینوویو اما شامل بخشی از پروتئین های ویروس است که به سیستم ایمنی بدن معرفی می شود تا پیش از واکنش سیستم ایمنی، در بدن توسط سلول ها باز تولید شوند.

واکسن کرونا

طی آزمایش، کارایی واکسن کرونا بررسی می شود و در عین حال بهترین روش برای استفاده از واکسن با بهترین محافظت، از جمله تزریق عضلانی یا اسپری بینی ارزیابی می شود. انتظار می رود اولین مرحله آزمایش 3 ماه زمان ببرد. همچنین آزمایش های انسانی این واکسن در بریتانیا طی چند هفته آینده آغاز خواهد شد.

با این حال «راب گرنفل» مدیر سلامت سازمان CSIRO اعلام کرده که واکسن هر نتیجه ای که داشته باشد تا پیش از سال آینده میلادی مشخص نخواهد شد.:

«ما همچنان به عرضه عمومی واکسن در 18 ماه آینده خوش بین هستیم. اما این [زمان بندی] ممکن است تغییر کند؛ چرا که چالش های فنی زیادی وجود دارند که باید از آنها گذر کنیم»

دانشمندان سراسر جهان به شدت در تلاش برای تولید واکسن کرونا هستند. در ایالات متحده پس از آزمایش واکسن روی حیوانات، اولین آزمایش انسانی در ماه گذشته میلادی با مشارکت 45 داوطلب جوان آغاز شده است. در حال حاضر سازمان استرالیایی اولین موسسه تحقیقاتی خارج از چین است که موفق شده نسخه رشد یافته در آزمایشگاه ویروس کرونا را تولید کند. کارشناسان هشدار داده اند که برای اطمینان از بی خطر بودن واکسن حداقل به 18 ماه زمان نیاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

    تا همین الان بیش از 100 نوع واکسن تولید شده و در مرحله آزمایش هست و برخی حتی روی انسان هم آزمایش شده ولی هنوز نتیجه قطعی نداده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی